قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

اعتذار

 اطلاعیه:

بدینوسیله به اطلاع کلیه بازدیدکنندگان محترمی که سوالات قضایی خود را مطرح نموده لکن تاکنون موفق به دریافت پاسخ آن نشده اند میرساند به جهت مشکلات موجود تا اطلاع ثانوی امکان  پا سخگویی به سوالات میسر نمی باشد. انشاءالله بزودی نسبت به آن ها  پاسخ لازم داده خواهد شد.

بخشنامه در خصوص مواد مخدر، اسلحه و مهمات ضبط شده

بخشنامه به رؤسای تمامی واحدهای قضایی سراسر کشور

        نظر به این که مطابق ماده 38 قانون تأسیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه آن کلیه دستگاههای اجرایی و مراجع ذیصلاح مکلفند پس از ضبط مواد مخدر و نیز اسلحه و مهمات و انواع مواد منفجره آنها را بلافاصله به ترتیب و حسب مورد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (واحد نظامی محلی) تحویل داده تا تحت نظارت نماینده دادستان محل و نماینده تام‌الاختیار سازمان نگهداری و پس از ضبط قطعی به فروش رسانده شود و درصورت لزوم نیز بنا به تشخیص مراجع ذیربط معدوم گردد.
        با توجه به این که نگهداری مواد مخدر ضبط ‌شده، علاوه بر این که موجب مشکلات عدیده برای دادگستری‌ها از حیث اشغال فضا و نکات امنیتی گردیده، از نظر مسایل بهداشتی نیز باعث انتشار انواع بیماری‌ها می‌شود، به رؤسای تمامی واحدهای قضایی تأکید می‌گردد بلافاصله پس از اتخاذ تصمیم مبنی بر ضبط مواد اشعاری وفق ماده مرقوم و بند الف آن اقدام نمایند. بدیهی است درصورت عدم اقدام به موقع مسؤولین ذیربط، مطابق مقررات با متخلف رفتار خواهد شد.
        رؤسای دادگستری‌ها مسؤول نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه می‌باشند.

رئیس قوه قضائیه ـ سیدمحمود هاشمی شاهرودی

تسلیت

باز این چه شورش است که درخلق عالم است  

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است.

 

محرم! ماه خون، ماه شهادت، با قبولی تمامی طاعت و عبادت ها،برتمام عزاداران حسینی تسلیت باد.

تعدیل دستمزد وکلاء و مشاوران حقوقی

« تعدیل دستمزد وکلاء و مشاوران حقوقی گامی دیگر برای توسعه قضایی »

 در نیمه دوم سال 1384، ریاست محترم قوه قضائیه به کانون وکلای دادگستری دستور دادند که با هدف تسهیل دسترسی مردم به وکلاء، هزینه های خدمات حقوقی را کاهش دهند و موارد مسکوت در تعرفه حق الزحمه وکلاء و هزینه سفر مصوب 1378 را نیز برطرف نمایند. پیشنهادات اصلاحی کانون وکلاء طی نامه شماره 16949 مورخ 29/8/84 واصل و از آنجا که متضمن اهداف مذکور نبود مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و نهایتاً به تصویب ریاست قوه قضائیه رسید.

مهمترین تغییراتی که در تعرفه حق الزحمه وکلاء و هزینه سفر مصوب  27/4/1385 مشاهده می شود به شرح زیر است:

1). تعدیل و کاهش حق الوکاله

الف_ دعاوی مالی: ماده 3 تعرفه مصوب 1378 مورد بازنگری قرار گرفته است و میزان
حق الزحمه وکلاء که بالنسبه به موضوع خواسته ...

ادامه مطلب ...

بخشنامه رئیس قوه قضائیه به کلیه رؤسای کل دادگستریها و دادستانها

 
در راستای تحقق بندهای دوم و پنجم اصل156 قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر « احیای حقوق عامه» و « پیشگیری از جرم» ، و با توجه به اینکه برخی از پرونده‌های مطروحه در دستگاه قضایی که از سوی ادارات و سازمانهای دولتی، به منظور دفاع از حقوق عمومی جامعه و در جهت پیشگیری از وقوع حوادث و جرائم تشکیل می‌گردد پس از طی مراحل قضایی و در زمان اجرای حکم، از سوی سازمان مربوط به اخذ رضایت از شاکی منجر و ظاهراً پرونده مختومه می‌شود یا به دلیل اطاله در مراحل....
ادامه مطلب ...

ودیعه خروج از کشور مشمولان

سردار کارگر : ودیعه خروج از کشور مشمولان 15 میلیون تومان می باشد

 گروه ناجــــــا- مبلغ ودیعه خروج از کشور مشمولان، 150 میلیون ریال است و هرگونه اظهار نظر غیرمسئولانه در مورد این مساله بی اساس است.
سردار بهمن کارگر رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا طی گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، اعلام داشت: ودیعه خروج از کشور مشمولان مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال می باشد.

  وی هرگونه اظهار نظر غیرمسئولانه نسبت به مبلغ ودیعه را بی اساس دانست و گفت: اعلام هر خبری مبنی بر افزایش و یا کاهش این مبلغ، وجاهت ....

ادامه مطلب ...