قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

آشنایی با وظایف و مأموریت‌های معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی

                                            

برخی از وظایف و مأموریت های محوله له این معاونت عبارتند از :

1 ـ رسیدگی به وضعیت خدمت وظیفة عمومی اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی برابر قانون.

2 ـ احضار و اعزام مشمولان خدمت وظیفه عمومی.

3 ـ صدور کارت‌های معافیت مشمولان معاف شده.

4 ـ صدور معافیت تحصیلی برای مشمولان واجد شرایط (دانشجو/طلبه/دانش‌آموز).

5 ـ رسیدگی به تقاضای مشمولان متقاضی استفاده از معافیت های کفالت/پزشکی از طریق تشکیل هیئت های رسیدگی و شوراهای پزشکی.

6 ـ تهیه و تدوین لوایح و پینشهادی در خصوص قوانین و مقررات و ضوابط خدمت وظیفه عمومی.

7 ـ صدور مجوز خروج از کشور مشمولان واجد شرایط.

8 ـ صدور معافیت‌های مواد خاص نظیر (معافیت های رزمندگان، آزادگان و ایثارگران).

9 ـ نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و ضوابط وظیفه عمومی.

10 ـ ایجاد هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در اجرای قوانین و مقررات وظیفه عمومی.

11 ـ اطلاع‌رسانی در خصوص مقررات و ضوابط خدمت وظیفة عمومی به مردم و مشمولان عزیز و پاسخگویی به سؤالات و دریافت پیشنهادات و نظرات آنان و بهره‌گیری از پیشنهادات ارائه شده در جهت بهبود امور.

12 ـ برخورد قانونی با افراد و باندهای مجرم و متخلف در زمینة امور و وظیفة عمومی.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 24 شهریور 1388 ساعت 14:02 http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=595893

در پی اعلام صدور معافیت؛مراجعه‌ به مراکز وظیفه عمومی 60 درصد افزایش یافته است
مراجعه‌ به مراکز وظیفه عمومی 60 درصد افزایش یافته است
معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اعلام شرایط متعدد برای اخذ معافیت سربازی، مراجعه‌ به مراکز وظیفه عمومی 60 درصد افزایش یافته است.

نادر عطائی بخشنده ظهر امروز در نشست خبری افزود: در سه ماهه اول سال جاری 26 هزار و 465 نفر از مشمولان نظام وظیفه عمومی در سطح استان به مراکز وظیفه عمومی مراجعه کرده‌اند.
وی با اشاره به شرایط معافیت های سه برادری، از کاهش 5/14 درصدی اعزام نظام وظیفه عمومی خبر داد و گفت: به ازای هر سه برادری که قبل یا بعد از انقلاب خدمت سربازی را گذرانده‌اند یکی از برادران می‌تواند از معافیت وظیفه عمومی بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: در سه ماهه اول سال جاری 4 هزار نفر در سطح استان برای بهره‌مندی از معافیت سه برادری به مراکز نظام وظیفه عمومی مراجعه کرده‌اند.
عطائی‌بخشنده اضافه کرد: با توجه به افزایش 8 درصدی اعزام‌ها در سال گذشته نسبت به 86 و تکیمل ظرفیت پذیرش دولت تصمیم به صدور معافیت با شرایط متفاوت نظیر سه برادری، حضور بیش از سی ماه یکی از والدین در عملیات جنگ کرده است.
بنابراظهار این مقام مسئول طبق دستورالعمل معافیت ایثارگران اگر مجموع عملیات پدر و مادر، مادر یا پدر بیش از سی ماه باشد یکی از فرزندانشان و اگر بیش از 60 ماه باشد دو فرزندشان که از مشمولان نظام وظیفه عمومی محسوب می‌شوند، بدون آموزش سربازی از خدمت سربازی معاف خواهند شد.
وی گفت: با توجه به معافیت‌ها و کفالت‌های به علت موارد خاص و جوازهای پزشکی صدور کارت خدمت سربازی 26 درصد افزایش یافته است.
عطائی بخشنده افزایش 56 درصدی خود معرفی به مراکز نظام وظیفه عمومی را از پیامدهای معافیت‌های خدمت سربازی اعلام و خاطرنشان کرد: بهار سال گذشته 939 نفر و امسال نیز 2 هزار و 139 نفر با مراجعه به مراکز نظام وظیفه عمومی اقدام به معرفی خود کرده‌اند.
وی با تاکید بر غیبت برخی از مشمولان نظام وظیفه عمومی یادآور شد: سربازان‌ حین خدمت دارای اضافه خدمت سنواتی می‌توانند با استفاده از ماده 186 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام وظیفه تقاضای بخشش اضافه خدمت کنند.
معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با تشریح شرایط سنی که با عفو رهبری از خدمت سربازی معاف شده‌اند، گفت: متولیدین 1354 تا 1358 با مدارک تحصیلی زیر دیپلم تا کارشناسی، متولدین 1334 تا 1352 با مدرک کارشناسی ارشد، متولدین 1344 تا 1352 با مدرک دکتری غیرپزشکی و متولدین 1328 تا 1344 با مدرک دکترای پزشکی و دامپزشکی از جمله افرادی هستند که شامل عفو رهبری شده‌اند که باید با مراجعه به مراکز نظام وظیفه عمومی نسبت به دریافت کارت پایان خدمت‌شان اقدام کنند.
عطائی‌بخشنده با بیان اینکه متولدین قبل از سال 1337 نیز مشمول عفو رهبری از خدمت سربازی می‌باشند، متذکر شد: شناسنامه این افراد به منزله کارت پایان خدمت است و نیازی به دریافت کارت پایان خدمت نیست.
وی در پایان با اشاره به ازدحام مردمی در مراکز اعزام مشمولان به خدمت سربازی اظهار کرد: متمرکز شدن اعزام‌ها در مرکز استان این امر را منجر می‌شود که امیدواریم با موافقت اعزام مشمولان به صورت شهرستانی و یا منطقه‌ای از شدت تجمع‌ها کاسته شود.


متن فوق توسط خبرگزاری های مختلف منتشر شده هست و سپس در سایت قرار گرفته است
لینک آدرس برخی خبرگزاری ها:
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=595893
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=914755

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد