قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق77) ریزمکالمات و محتوی اس.ام.اس می تواند مثبت جرم باشد

سوال از خانم بنفشه

با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو

می خواستم از شما بپرسم که آیا ریز مکالمات و پرینت sms برای زدن تهمت خیانت  و یا اثبات آن کافی است ، یعنی آیا مردی به صرف داشتن پرینت تلفن و sms می تواند تهمت خیانت به همسر ..

خود بزند؟ و در دادگاه خانواده اقامه دعوی کند؟بی صبرانه در انتظار جواب شما هستم.

با تشکر

پاسخ از ما

با توجه یه این که بدرستی مراد از خیانت را مطرح ننمودید و این که آیا این خیانت در حد گفتگوی تلفنی و یا اس.ام.اسی بوده یا فراتر از آن و نیز این که محتوی تماس ها و بویژه اس.ام.اس ها نیز از امور مشترکین مخابرات اخد و در اختیار شوهرتان می باشد یاخیر، که این امور امکان پاسخگویی  دقیق را متعسر  می نماید.  

اما بطور کلی باید گفت که اگر خیانت ادعایی همسر شما درحد گفتگوی تلفنی و ارتباط پیامی از نوع اس.ام.اسی بوده باشد، صرف وجود پرینت شماره ها و اس.ام.اس های شما با فرد مورد نظر،  به ویژه اگر تعداد آن از حد متعارفی تجاوز نماید، می تواند حکایت از ارتباط تلفنی و اس.ام.اسی فی مابین شماها داشته باشد و این امر قرینه بر نوع رابطه نامشروع شما با نامحرم است که احراز آن به کمک سایر قراین و امارات موجود در پرونده و علم قاضی قابل اثبات است.

همچینین صد البته محتوی تماس های تلفنی و اس.ام.اس – در صورت تحصیل- مانند یک سند مکتوب و در واقع به منزله ی اعتراف نامه ی شفاهی و کتبی شما در نوع رابطه شماها و کلمات مورد استفاده تان است، که براحتی می تواند مثبت رابطه پیش گفته باشد.

نظرات 3 + ارسال نظر
صبا یکشنبه 3 آبان 1388 ساعت 14:55

سلام

تو رو خدا کمکم کنید یک نفر به من اس ام اس های عاشقانه و دوستی می زد حالا که من فهمیدم متاهل است زده زیرش از کجا میتونم متن اس ام اس ها رو بگیرم تو رو خدا کمکم کنید وگرنه مجبورم خودکشی کنم اگه حرفم ثابت نشه .

با سلام
اگر شکایت کنید، با تقاضا از مرجع قضایی، می توانید از طریق استعالام از‌ «دفتر امور پیگری های مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه»
جهت اخذ پرینت پیامک اقدام نماید که مستلزم ارسال گزارش توجیهی مناسب (موضوع پرونده)، مشخصات و شماره تلفن شاکی و تاریخ دقیق مورد نظر به آن است و الا اشخاص خصوصی حق اخذ آن را ندارد.
موفق باشید.

سارا سه‌شنبه 27 مرداد 1388 ساعت 11:24

سلام،
من یه مشکل خیلی بزرگ و حیاتی در مورد همین پرینت اس ام اس ها دارم که باید سریع حل بشه.
لطفا اگه ممکنه شماره تماس یا چیزی به من بدید که بتونم تماس بگیرم .
من یکی دو روز بیشتر وقت ندارم تا ازهم پاشیده شدن زندگیم

با سلام
اگر واقعا" مشکل حاد است آن را در بخش نظرات به طور مشروع بیان کنید، با حذف قسمت های محرمانه سئوال مربوط به شما پاسخ می دهیم.
موفق باشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 18:02

چرا به سوال من در خصوص دستیا بی به متن اس ام اس پاسخ نمیدهید؟

با سلام
معمولا سوالی جا نمی ماند و یا نایده گرفته نمی شود اما چون سوالات وارده زیاد است و فرصت ما کم به نوبت تاریخ وصول پاسخ داده می شود.
لطفا جهت بررسی بیشتر نام یا نام خانوادگی یا نام مستعار یا ایمیلی که تحت آن سوال را مطرح نمودید اعلام تا بررسی و اعلام نظر شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد