قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق81)تعدد جرایم جعل، استفاده از سند مجعول و انتقال مال غیر

سوال آقای محسن سان

قاضی محترم با عرض سلام و تشکر

عده ای کلاهبردار با شیوه خاصی سفید امضا از من گرفته اند و مبایعه نامه ای با امضا و اثر انگشت اینجانب و شهودی که بعدا از آنها امضا گرفته اند تنظیم کرده اند و به اصطلاح در آن مبایعه...

نامه چهار واحد آپارتمان از اینجانب خریده اند و قیمت آن را که در واقع بیش از دویست میلیون تومان است یکصد ملیون تعیین و اعلام داشته اند که نقدا پرداخته اند و برگ تنظیم شده یک واحد را که قرار بود به من تحویل بدهند بعد از امضا به بهانه ای از من گرفته اند و پس ندادند و با خط زدن کلمه هایی از آن واضافه نمودن کلماتی دیگر که کاملا مشهود است باصطلاح تحویل واحد از طرف من به خودشان قلمداد کرده اند و به دادگاه ارائه داده اند با شکایت کلا بردای از ایشان پرونده به آگاهی ارجاع داده شده و فعلا آنها از اثبات آن که چگونه پول پرداخت کرده اند عاجز مانده اند و اضهارات ضد ونقیض کرده اند بعلاوه در مبایه نامه ای که تنظیم نموده اند یک سطر به آخر مانده به علتی که در موقع سفید امضا گرفتن از من اثر کاربن بر روی کاغذ زیری که ازآن سوء استفاده کرده اند باقی مانده بود  پاک کرده اند و مطالبی نوشته اند که این نیز مشهود است ولی هنوز به کارشناسی نرفته است بازپرس مربوطه نیز نسبت به کلاهبرداری افراد فوق اعتقاد دارد زیرا در همان ساختمان با تنظیم مباینه نامه های ساختگی با همکاری فروشنده اصلی دو واحد دیگر را که مال اینجانب بود فروخته وتوسط بازپرس محکوم به جعل و فروش مال غیر شده اند یکی از شهودهای آنها هم در آگاهی اعتراف نموده که سفید امضا داشته اند و مبایعه تنظیم کرده اند و شهود دیگر حاضر به شهادت دادن بر له و علیه اینجانب نشده اند.  بعلاوه چهار برگ فتوکپی مبایعه نامه های مربوط به فروشنده ای که اینجانب اپارتمانها رااز او خریده بودم را به بهانه ای که اصل را گم کرده است وفتوکپی را دارد ومن آن را امضا کرده ونوشتم برابر اصل است وبه او پس دادم او هم که با کلاهبرداران همکاری میکند فتوکپی مبایه نامه هایی را که من تایید کرده ام با اضافه کردن جملاتی دال بر این که آپارتمانها را به آنها واگذار کرده ام در اختیار آنها گذاشته است.

سوال من این است که با این تفاسیر حکم قاضی چه می تواند باشد ؟ و من چگونه می توانم ادعای خود را مبنی بر کلاه برداری این افراد بهتر ثابت کنم؟ لطفا من را راهنمایی کنید. همچنین خواهش میکنم که چون پرونده هنوز در جریان است مطالب را بر روی وبلاگتان نگذارید

پاسخ از ما

گرچه هرپرونده ای شرایط خاص خود را دارد و بدون بررسی محتویات آن امکان پاسخ دقیق وجود ندارد، امابراساس آنچه مرقوم داشتید و درصورت اثبات آن، عمل مرتکب جعل، استفاده ازسند مجعول و انتقال مال غیر خواهد بود که هریک مجازات قانونی خاص خود را دارد و درصورت اثبات میتوانید در دادگاه حقوقی تقاضای ابطال معامله براساس سندمجعول را بنمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد