قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق186)طریقه اجرای رآی هیأت حل اختلاف کارگر وکارفرما

سوال از آقای حمید

با سلام. یک سوال داشتم.من از یک شرکت بعد از ۳ سال اخراج شدم وبعد از ۸ ماه رای اداره کار به نفع من بوده است.ولی کارفرما میخواهد رای را به دیوان عدالت بفرستد تا...

 حداقل ۲ سال دیگر وقت کشی کند چه راه قانونی برای من می ماند تا زودتر به نتیجه برسم یا جلوی فرستادن رای را برای وقت کشی نامبرده بگیرم؟لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

پاسخ از ما

شمامشخص ننموده ایدکه رایی که به نفع شما صادرشده ازطرف هیات تشخیص اداره کاراست یاازطریق هیات حل اختلاف کارگر وکارفرما.چنانچه رای از هیات تشخیص اداره کار صادرشده باشد قابل اعتراض در هیات حل اختلاف است و نوبت  به دیوان  عدالت اداری نمیرسد و الا رای رای هیات حل اختلاف مطابق  ماده43 قانون کار لازم الاجراء بوده و به وسیله اجرای محاکم دادگستری به مورد اجراء گذارده خواهدشد.

البته لازم الاجرا بودن رای مانع  رسیدگی به  اعتراض کارفرما به رای هیات حل اختلاف دردیوان عدالت اداری نخواهدبود چرا که  یکی از صلاحیت های دیوان عدالت اداری مطابق بند 2ماده 13 قانون  دیوان عدالت اداری رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء هیات حل  اختلاف کارگروکارفرما میباشد و مطابق تبصره ماده17همان قانون درصورتی که شعبه تقاضای مزبورراموجه تشخیص دهد،دستورتوقف اجرای رای را صادرمینماید.

بنابراین راه حل ان است که تازمانی که احتمالا ازدیوان دستورتوقف اجرای رای صادرنشده، با مراجع به دادگستری محل اشتغال، هرچه سریعترتقاضای اجرای رای رابنمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد