قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

اطلاعیه شماره 7

بسمه تعالی

به اطلاع کلیه بازدیدکنندگان محترم میرساند، به علت کثرت سوالات وارده و ضرورت پاسخگویی به آنها از پذیرش هرگونه سوال جدید معذوریم. لطفا"  تا اطلاع ثانوی از درج آن خودداری نمایید.

باتشکر

قاضی ماشین نیست که چشم بسته مقررات را اجرا کند

برگرفته از خاطره مرحوم دکتر عبده که زمانی دادستانی دیوان کیفر را داشت

در حدود سه سال بود که سمت دادستانی دیوان کیفر را بر عهده داشتم و از اینکه عده ای از متهمان که در شمار کارمندان جزء بودند و دست به ارتشاء و اختلاس زده بودند و ناچار مورد تعقیب قرار می گرفتند، رنج می بردم و در مقام کناره گیری از این شغل بودم. ماجرایی اتفاق افتاد که مرا در نظر خود به کناره گیری از این شغل مصمم نمود. یک روز نزدیک ظهر بود، حسین خان پیشخدمت وارد دفتر نگارنده شد و پاکتی را که یکی از مراجعان به وی داده بود روی ....

ادامه مطلب ...

م.ق255) امضای فرد بی سواد

سوال از آقای فریدون نصیری

سلام ایا ادم بیسواد میتواند امضا داشته باشد؟....

ادامه مطلب ...

م.ق254)اثبات ربا بدون دلیل

سوال ازآقای یوسف

سلام اقای قاضی

مدتی است مقدار ی پول از یکی از دوستان خود دریافت کردم، که درقبال آن مقرر شده مبلغی به صورت سود به این اقا برگردانم، من در قبال همین مبلغ به همین مقدار به ایشان سفته بدون تاریخ دادم حال بعد از گذشت ۳ سال و پرداخت سود در این سه سال توانائی پرداخت این پول را ندارم(مبلغ قرضی)حال اینکه ایشان با تهدید بر  به اجرا گذاشتن ان، اسایش...

ادامه مطلب ...

م.ق253) دادگاه صالح برای شکایت و مطالبه وجه چک

سوال از آقای امین

با سلام- چکی به مبلغ ۱۷ میلیون در قبال فروش زمین به من داده اند که بعد از ۳ روز از تاریخ چک برگشت خورده، خودم در شهرستان و چک مال تهران...

ادامه مطلب ...

م.ق252) شرایط لغو ممنوع الخروجی از کشور

سوال از آقای رضا

با سلام. من مهریه ام ۱۰۰۰ سکه بهار آزادی است که بعلت اختلاف با همسرم آنرا از طریق اداره ثبت اجرا گذاشته است و میگوید که تو را ممنوع الخروج کردم در حالی که هیچگونه اموالی ندارم. و سفر خارجی هم باید بروم. آیا میتواند مرا ممنوع الخروج کند و اگر شدنی ...

ادامه مطلب ...

م.ق251)اعسار از پرداخت محکوم به یا تقسیط آن

سوال از مجید

با سلام و خسته نباشید ،از طراحی این سایت متشکرم -جناب آقای قاضی ، اینجانب از طرف دادگاه محکوم به پرداخت مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۳ ریال به کارگر خود شدم که بر اثر این حکم اموال اینجانب را در فروشگاه به همان مبلغ با تایید کارشناس اتحادیه توقیف نمودند . در حالیکه این قطعات ( قطعات کامپیوتر ) نوسان قیمت زیادی دارد . حال پس از ۴ ماه احضاریه ...

ادامه مطلب ...

م.ق250)خیانت در امانت،‌جعل امضای همسر،استفاده آن و...

سوال از آقای علی

سلام از وبلاگ خوبتون ممنون- پدر من سال پیش دست چک مادرم را به همراه یه برگه که روی اون مادرم به پدرم این اختیار رو داده بود که پدرم به اداره سابق مادرم که در شهری بود که مادرم در اون کار میکرد بره و حساب بانکی اونجا را ببنده و دست چک را تحویل بانک بده در ضمن مادرم اختیار استفاده از دست چک را به پدرم نداد ولی پدر من با راجعه به اداره ی سابق مادرم با حسابداری تصفیه کرد ولی به بانک مراجعه نکرد و چون امضای مادرم خیلی....

ادامه مطلب ...

م.ق249)مجازات زنای محصن

سوال از آلا

م.ق187)ضمانت اجرای رابطه نامشروع دختر و پسر

با سلام و خسته نباشید.اگر از این رابطه نامشروع فرزندی حاصل شود، باز هم مرد را سنگسار میکنند و زن را مجازات ...

ادامه مطلب ...

م.ق248)مطالبه حقوق سرایداری

سوال ازآقای وحید

با عرض سلام، ۸ سال است که در یک آپارتمان ۳ واحدی و در سویت سرایداری سکونت و انجام وظیفه میکنم.  ۲ واحد  از ساختمان ۵ مالک دارد که  اقوام من هستند و همگی از کار من رضایت داشته ومشکلی با من ندارند. مالک واحد سوم ۸ سال است که حق و حقوق اینجانب را نداده و مدام موکول به ماه بعد مینماید و در حال حاضر نیز به خاطر ندادن حق اینجانب اقدام به شکایت تصرف علیه اینجانب نموده است.  خواهشمندم راهنمایی بفرمایید ایا وی میتواند ...

ادامه مطلب ...