قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

امیر برزگر-رئیس دادگاه عمومی حقوقی تهران

به نام آن که هستی از اوست 

اینجانب امیر بزرگر، فرزند شکر الله، متولد 1348 بخش شیرگاه غربی از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشم.

فارغ‌التحصیل رشته فرهنگ و ادب از یکی از دبیرستان‌های همان شهرستان، که در سال 1371 ضمن قبولی در رشته علو قضایی (بصورت نیمه متمرکز) با بورسیه دبیری وارد دانشگاه تربیت معلم کرج شدم.

پس از یک سال تحصیل در دانشگاه فوق، در مهرماه 1372 که مصادف با پذیرش اینجانب در مصاحبه و گزیشن در رشته نیمه متمرکز دانشکده علوم قضایی بود، به عنوان دانشجوی رشته علوم قضایی  دانشکده مزبور شروع به تحصیل نمودم.

در تیرماه 1375 ، پس از سه سال تحصیل در دانشکده پیش‌گفته، موفق به اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی از آن شدم. متعاقب آن، به مدت شش ماه مراحل کارآموز قضایی را طی نموده که در اسفند 1375 مراسم تحلیف قضایی اینجانب برگزار گردید.

در فرودین 1376 با اخذ حکم انتصاب خویش به عنوان «قاضی تحقیق شهرستان مهاباد» در استان آذربایجان غربی که به امضای ریاست وقت قوه قضاییه وقت- حضرت آیت‌الله یزدی- بود، کار قضایی خود را رسما" اغاز نمودم.

پس از حدود 20 ماه با ارتقاء سمت، به عنوان «دادرس علی البدل دادگستری مهاباد» منصوب شدم  و در فروردین سال 1380 به سمت «رئیس شعبه 7 دادگاه عمومی مهاباد» برگزیده شدم.

 پس از حدود 5/6 اشتغال به کار قضایی، در تاریخ 31/3/1382 به عنوان «بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران» به این دادسرا منتقل شدم.

قریب به هفت سال در داسرای مزبور به عنون «بازپرس ویژه» خدمت نموده که نهایتا" در زمستان سال 1388 به عنوان «رئیس یکی از شعبات دادگاه عمومی حقوقی تهران» منصوب که در حال ادامه کار می باشم.

در مدت مزبور از خدمات قضایی، حدود 7 الی 8 مورد تقدیر از مقامات عالیه تشکیلات قضایی از جمله رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرستان نواحی دادسرا  اخذ نمودم که مایه دلگرمی من برای ادامه کار پر مشقت قضاوت است.

آشنایی من با سایت قاضی دادگستر به دوره فعالیت من در دادسرای عمومی و انقلاب تهران بر می گردد که در آن زمان بسیار کار ایشان را ستودم که یک قاضی توانسته در فضای سایبر فعالیت حقوقی داشته و گامی در این وادی برای کمک به نیازمندان خدمات قضایی بر دارد. براین اساس من نیز تمایل به همکاری با قاضی دادگستر گرفتم و که چند سالی از آن زمان می‌گذرد. حالیه شاهد آن هستم که همکاران قضایی دیگری نیز به جمه ما پیوسته‌اند، که مایه خرسندی است.

امید است، همکاری من نیز با «گروه حقوقی قاضی دادگستر» بتواند برای بازدیدکنندگان سایت مفید واقع شود.

این سطور به تقاضای مدیر محترم سایت «قاضی دادگستر» که ارادت ویژه به ایشان دارم، مرقوم گردید که انشاءالله حمل بر خودستایی نخواهد شد.

تا چه قبول افتد و در نظر آید 

 «خدایا ! مگذار دعا کنم که مرا از دشواری‌ها و خطرهای زندگی مصون داری!

بگو دعا کنم تا در رویارویی با آنها بی باک و شجاع باشم.

خدایا ! مگذار از تو بخواهم درد مرا تسکین دهی،

بلکه توان چیرگی به آن را به من ببخش.

نظرات 8 + ارسال نظر
حمیداسماعیل زاده دوشنبه 23 فروردین 1395 ساعت 21:37 http://amlakelahijan.ir

خداوند به انسانها به اندازه وسعت قلبش جایگاه شخصیت و...میده..به دلیل خوب بودن وخداترس بودن شما چنین پیشرفتی کردین.شما بنده رو نمیشناسین.ولی خاطره ای خوش از شما توسط بستگانم دارم...وحیفم امد اینجا سکوت کنم.موقعیتی پیش امد تا حرفم رو بزنم.

پاسخ:
با سلام و تشکر از اعلام نظر شما.

امیر بصیری_وکیل دادگستری کرمانشاه سه‌شنبه 9 اسفند 1390 ساعت 23:16

باسلام و عرض خدا قوت
مایلم این حدیث از امام صادق (ع) را به شما تقدیم کنم:
"دل هرگز به باطل بودن حقی و حق بودن باطلی یقین پیدا نمیکند"
راهتان در عرصه اجرای عدالت هموار باد

حسین حاجی یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 11:48

با سلام و درود خدمت آقای برزگر عزیز.
از قدیم گفتند :من شخصیت" انسان ها هیچ گاه عوض نمی شود و این بزرگوار از قبل از ورود به دایره قضاوت و قضات به سه صفت خوب ، شهره بود :
1- خوش رو و خوش برخورد 2- دستگیر نیازمندان 3- با خدا

و بنده هیچ گاه ندیدم که این دو خصلت از ایشان دور باشد.
حق نگهدارشان
حاجی حاجیکلایی

عباس یکشنبه 20 آذر 1390 ساعت 23:01

سلام علیکم
تجربه هات را خوندام واقعا عالی بود و خوشحال شدام باهات آشنا شدام من هم یه دانشجوی بیکار ترم آخر کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرمشناسی میباشم و در کارهای گشاورزی کارگری مینمایم ولی اندوه می خورم که درس خواندام و خوش به حال کسانی که درس خواندن به شغل رسیدن.....

محمد امین غفاری دوشنبه 26 اردیبهشت 1390 ساعت 23:05

با سلام
از مطالب شما متشکرم .گاهی نیمه شبان در گره تار وپود پرونده های پر پیچ وخم قضایی وسکوت صدور آراءحقیقتا مقالات ونوشتارهای تقریری واحصایی شما سروران محترم سببی است که خداوند منت استفاده را به ما کرامت می فرماید .
محمد امین غفاری دادسرای اقلید فارس ۰۹۱۷۸۴۹۴۴۵۸

دوستی چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390 ساعت 12:37

باسلام خدمت دوست عزیز وسرورگرامی وفرهیخته تکیه زده بر سختترین ومهمترین شغل ممکن بعنوان قاضی وداور که قلمش دوسرحلقه حلقه دارُکه واقعاْطبق فرمایش خودتان بیباک وشجاع ونترس بودید.که دراین مسند تکیه رده اید.ولذااجازه میخواهم بعنوان دوست وبرادر مطالبی را درجهت نقدوانتقاد ونصیحت(جسارتاْ)درخصوص اینکه چگونه باشما وسایت قاضی گستر آشناشده وازمطالب ونوشتجات ارشادی شما بهره مندشدم.ازاین ببعد طبق اجازت قبلی که خواسته وصادرفرمودید.شاید تحمل بیانات تند دلسوزانه وآرزومندترقی نتنها آنچه که فرمودید.بلکه ترقی اخلاق حسنه وبرخورد با انسانها تعنوان آدم.ناینکه چون دقایقی را ارچندسانتی متری که صندلییتان بلندتراست ژایین دستی را ریزببینید.ودفاع مشروع واجارت داده شده توسط قانون را داستان خطاب فرمایید.مگرفقط ماده واحده اصل بربقاء دین بدون اثبات وادله وامارات قانونی وعلم قاضیمستندات حضرتعالی میباشد.لطف فرمایید ژیشنهادکنیدماده واحده اصل بربراءت است راحذف فرمایند.آیا ازوظایف قاضی محترم کشف جرم دیگردرصورت وجودازنظر اوضاع واحوال وامارات قانونی وشرعی نیست .که براحتی اجازه دفاع را ازخوانده صلب نموده .سژس مدارک وتنها دلیل ممکن خوانده رابطرفش ژرتاب نموده وهمان ابتدا بدون جری تشریفات حکم بزمحکومیتش صادرمیفرمایید.چون چکی صادرودراختیارمیباشد.طبق ق.ت۳۱۰الی۳۱۴ استقراردین دریدمدعیاست.ولی ۳۱۴متذکر شده است صدورچک ذاتاْعمل تجارتی نیست.برای فقط مطالبه نیز نیست بلکه برای اقامه دعوی ضمان واگروجه چک به سببی که مربوط به محال علیه است ازبین بروددعوا علیه صادرکننده چک مسموع نیست.طبق ماده بعدی۳۱۵ .وماده ۱۳ بند(د)قانون صدورچک .طبق تنها سندعادی خوانده یعن پیرینت ییامک ارسالی ادله اثبات شروط چک.(نه وعده داربودن چک سبب قرارمنع ومختوم.اجازه نفرمودیدایرادتردیدنمایم .دلیل محکم دارم تردیدبه اصالت واصل دعوای قبلی .ایکاش طبق موادباب دهم .ضمانت۴۰۲الی۴۱۱ ومواداستنادی اینجانب قانون مدنی دراثرعقود۲۳۱وسقوط تعهدوطرق۲۶۴.۲۹۴.۲۹۵.۲۹۶۲۶۹.۲۷۵.۲۷۷.۳۰۰(صرفنظراز قانون تجارت الکترونیکی ولایحه تقدیمی که اصلاْدیده نشده ویکخطی که منت فرمودید اجازت داددیددرجهت دفاع بنویسم قانون تهاتر ومالکیت مافی الذمه(۳۰۰)مستنداْ با استنادحضرتعالی به قانون تجارت جهت حکم به محکومیت اینجانب .که موقعاْ ودفعتاْمورد بی مهری وظلم رفتاری وبالادستی که نشان از تردید درکشاورز زاده بودن .بلکه خانزاده بیشتر به آنرفتارمیماند.آقا شماحتی افرارخواهان مبنی براینکه تاییدنمودپیامک راارسال ودرخواست چک کرده ولی ازکجا معلوم این چک همان چک است.خوب این کارشما است معلوم کنید.متاسفانه شمادر برابربنده از رفتاریک قاضی عدول کردید.ومرامحق رداخت مبلغ خواسته دانستید.ازهمانابتدا.آقا ازحکمی که صادرفرمودیدملاحضه کنید.مسلمان بنده دفاعی نکردم.پلایحه چه بود .ووویعنی لال ومسکوت دربرابرخواهان معلوم الحال بودم شاید اصلاْهنگام مطالعه نهای برای صدور حکم مدارک بنده مفقود ومدارک خواهان قطورترشده است.خودتان نوشتید.کدام مدارک تقدیمی به بنده بابت نسخه ثانی تصویرچک وتصویرقراردادسرا آنهم موردتردیدوجعل.ش.پوموارد...دعوای مربوط به چک مذکور نیست.آقا همه این فرصت دفاع راشما با تاکییددفاعت همین لایحه است..بروید.آقامستندطلب چک چه است.اجازه جری تشریفات فرمودید.حالا شما نمخواهی دردت تسکین شود.فکرنکنم طاقت درد را داشته باشید..بااین حال ازخطر لغزش نه من ونه شماخصوصاْمصون نممانیم.بیباک هستید.درمقابل تضییع حق بنه ژانزده میلیون.مسلمان من نان شب ندارم.شما ازجیب من میبخشی بدتر میزنی ومیبخشی..آقا مدیردفترشما قبل ازعید مراجعه کردم اشتباه عمدی همه مقصرین که خدا میشناسد.ضماءم دادخواست رانداده بودند.مدیر دفترت وکارمندت ندادند.خواستم طبق قانون بیایم حضورتان.نگذاشتندارخدابیخبران.وظیفه شما است نظارت براعمال ورفتارکارمندان دفترتان حضرت اجل.داغ کردم ایرخان منسرهنگ پاسدارخانه سازمانی اسکان یافته این خواهان پانزده میلیون به بنده داده بود وگرفته ۷۰میلیون الزحکمهای صادره مثل شما میخواهدبگیرد.من بلدنیستم دروغ بگویم وبرای فرارازدین که تاکیدمیکنم دادم مسیله ربا مطرح کنم.گرچه علم قاضی واوضاع واخوال .همین بروید مدارک متحدالشکل ایشان درشعبه ۱۱۷.۱۲۲.ناحیه۷دادسرا.کهبیچارش کردم .ولی نمدانم چه شد مطالعه چهت همایشهایتان وارشادادتان بدرد میخورد.شعبه ۱۰۴۶+ قدوسی.دیگربس .معذرت .ببخشش. نه از قاضی بودنتان که .بایدمراقبت کنید.آقا معصومین علیه السلام ازترس وعذاب وحقالناس وووومیلرزیدند.کارت سخت .خدا کمکت باشد.میدانی چرا عاشق نحوه بیانت ونظر شجاعانه ات شدم البته قبلها درمقطعی براحتی وباادله فرمودید...راجب دادگاهای تجدیدنظر .صحت بیان شما دادستان کل حاج آقا محسنی اژه ای فرمودند .نتیجه کارشما بمراتب سخت راست .آقا ترو به جان خودت که باید انشاءالاه درریر درختان جنت با خوبان ونیکان برتخت عضت وشوکت الهی تکیه زدید وخستگی در میکنید وبه من گنهکار بذل منت ومحبت میکنید.مراقبت کنید آقا ماهی یک پرونده حکم کنید ولی خکم کنید.که محکوم هم لذت ببرد ازحکم صادره .من سربازهای ریردستم رتا برای رفتارهای جوانی وووگاهن تنبیه نظامی وبعضابشگون وپرداخت دیه (همانندخدارحمت کند ایتالاه مشکینی)ولی خداشاهد است .آقا نمیرفتند ترخیص شدند.ومراباگریه ومحبت به آغوش میکشیدند.الخ.این درد دل بابت اینکه خیلی دوست دارم شما را بعنوان معلم که یادگرفتم چیزی ونکته ای را..ولی اگر الساعه در محل کاربه خدمت برسم شما ازصندلی بالاتر ومن اربابت دفاع شدیداْمعترض وچون حکم صادرفرمودید.دیگر.تمام.تاتجدیدآقا ازامثال من بعنوان دوست وابزاز مجاناْاستفاده کن تا درمقابل نه اینکه زورمندی ووووببین توان پاسخ داری دئ.کاش علم کلام وسخنوری بلد نبودیدودر داد گاه دیگر بازازشما یاد گرفتم اگرمدیر دفترنگذاشت بری داخل سینه حیز برو وهمان ابتدا حکم مختوم بگیرو.دعافرمایید.احتمالا مربخاطرآوردیدر.ش۱۱۷(حکم به براءت اینجانب غیرممکن است از شخص شما حداقل بعنوان داور نه قاضی ق.ت)

احمدلطفی جمعه 4 تیر 1389 ساعت 21:44 http://vakilmodafe.persianblog.ir/

ایدکم الله...

محمد شکیبی نژاد چهارشنبه 11 فروردین 1389 ساعت 15:51

بسمه تعالی

با عرض سلام و ادب
خداوند شما برای مردم فهیم و اندیشمند ایران حفظ نماید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد