قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

گردشگری، آثار باستانی

موزه ها

. نمونه مشهور این موزه‌ها، لوور است که می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی:   http://www.louvre.fr/llv/commun/home.jsp از چندین تور مجازی آن استفاده کنید.  قابلیت زوم و بزرگ‌نمایی و نیز حرکت داخل قفسه‌ها و تالارها، از جمله امکانات عالی سایت موزه لوور است.

موزه مشهور متروپولیتن نیویورک هم  در آدرس: 
http://www.metmuseum.org   توانسته است، 5هزار سال تاریخ هنری جهان را بر اساس امکانات الکترونیکی سایت در اختیار مراجعه کننده خود قرار دهد. «ای - ‌توریسم» به‌واسطه شبیه‌سازی مکان‌های تفریحی و یا فروشگاه‌ها و ساختمان‌های معروف، اکنون به ابزاری بسیار قدرتمند برای جذب توریسم تبدیل شده است. 

موزه کاخ گلستان‌   www.golestanpalace.ir

در‌ایران و هرکجای دنیا آنلاین هتل رزرو کنید

رزرو هتل و هتل آپارتمان در تمامی شهرهای کشور
www.IranHotelOnline.com

 شبکه رزرواسیون هتل‌های ایران با بیش از 100 هتل و قیمت مصوب اتحادیه هتل‌ها
www.hotelyar.com

از طریق این سایت با کارت‌هایATM  به صورت آنلاین هتل رزرو کنید
www.hotelyab.com

یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های رزرو اینترنتی هتل در ایران و خارج از ایران‌
www.ihb.ir

امکان رزرو اینترنتی بیش از 30هزار هتل در سرتاسر دنیا
http://emea.hotels.com

رزرو پرواز، هتل، ماشین، قطار و کشتی در هر کشوری از دنیا
http://www.travelocity.com

سایت آنلاین رزرو هتل‌
www.booking.com

 یکی از سایت‌های رزرو آنلاین هتل در دنیا
www.accorhotels.com

ابزار برای جستجوی وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل در کشورهای مختلف‌
www.Hotelscombined.com

www.kishhotel.ir       

    در طول تعطیلات نوروز، یکی از دغدغه های مسافرین جزیره زیبای کیش رزرو اتاق در هتل های این جزیره است. به این مسافرین پیشنهاد می کنیم که به این سایت اینترنت مراجعه کرده و از خدمات اینترنتی و آنلاین این سایت استفاده کنند. در این سایت علاوه بر خدمات هتل داری، اطلاعات جامعی درباره وضعیت آب و هوایی جزیره نیز در اختیار شما قرار می دهد.

www.iranhotelonline.com   

    علاوه بر سایت فوق دیگری را به شما معرفی می کنیم که ویژه جزیره کیش نبوده و به هتل های سراسر کشور اختصاص دارد. در این سایت مطالب بسیار متنوعی در خصوص گردشگری و سفرهای توریستی وجود دارد که مطالعه آنها برای هر مسافری لذت بخش خواهد بود.

گردشکری+سفر

*خبرگزاری میراث فرهنگی به نشانی www.chn.ir  

در این سایت خبرهای روز ایران و جهان را در این زمینه می یابید. در وب سایتCHN   خبر ها در گروه های فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و نیز گردشگری طبقه بندی موضوعی شده اند. این مطلب‌ها ممکن است به صورت مصاحبه، مقاله یا گزارش باشند.

یکی از بخش های خبرگزاری میراث فرهنگی بخش کتاب است که در آن خبرهایی در حوزه کتاب و نیز معرفی تازه های نشر وجود دارد. بخش دیگری از این وب سایت قسمت صفحات ویژه است. در این قسمت مطلب های تخصصی در موضوع های ویژه وجود دارد. بعضی از این موضوع های ویژه عبارتند از: موسسه فرهنگی اکو، گردشگری اسلامی، نوروز، مشروطه و یونسکو. از دیگر فعالیت های خبرگزاری میراث فرهنگی بخش شنیداری این سایت است. در این بخش برنامه های متنوع صوتی شامل مصاحبه و نیز موسیقی موجود است. قسمت دیگری از وب سایت خبرگزاری میراث فرهنگی آژانس عکس است. در این بخش عکس های خبری و گزارش های تصویری با موضوع های طبیعت، فرهنگ و مکان‌های ایران موجود است. درباره بسیاری از این عکس‌ها توضیح هایی هم وجود دارد. 

*وب سایت نمای ایران، نخستین پورتال گردشگری و اطلاع‌رسانی درباره ایران است، که خرداد 1386 توسط شرکت نرم‌افزاری آمیتیس رسانه راه‌اندازی شده و با نشانی www.iranview.ir قابل دسترسی است

نسخه فعلی نرم‌افزار ، فاز یکم از پنج فاز این پروژه است. بابک ارجمندی یکی از طراحان این سایت می گوید: «امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم نسخه انگلیسی این سایت را به بهره برداری برسانیم.» تمامی امکانات این پورتال بطور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و در حال حاضر این سایت نزدیک به 1000 عضو و 6000 صفحه بازدید در روز دارد.

تکنولوژی مورد استفاده در طراحی این سایت
DotNet  بوده و زبان برنامه نویسی آن هم  Delphi2006.Net است. در قسمت نقشه ایران از ترکیب Flash Action Script  وDotNet  استفاده شده که همان تکنولوژی مورد استفاده درGoogle Map   وYahoo Map
  است. فایل نقشه راه‌های ایران از موسسه جغرافیایی گیتاشناسی تهیه شده و برای دسترسی به سایت از نشانی ‌های www.iranmapia.com   و http://www.iranview.org   نیز می‌توانید استفاده کنید.در این پرتال امکانات متنوعی وجود دارد. یکی از قابلیت های ویژه این سایت نقشه راه‌های ایران با تصویر ماهواره‌ای منطبق بر آن است که امکان فاصله یابی، آن را بسیار کاربردی کرده. در این قسمت کاربر می تواند 2 نقطه دلخواه را روی نقشه انتخاب کند و با کلیک روی نقطه مقصد فاصله هوایی بین این 2 نقطه را ببیند. تمامی اطلاعات موجود در این سایت از طریق طبقه‌بندی‌های مختلف و همچنین جستجو قابل دسترسی اند. همچنین در بخش استان‌ها اطلاعات موجود در سایت به تفکیک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از دیگر امکان های این سایت لینک ها ی متنوع جاذبه ها، خواندنی ها و گالری است. هر یک از این بخشها به زیر شاخه هایی تقسیم بندی می شود که در نوار پایین منوی اصلی قابل مشاهده اند و خود این زیر شاخه ها نیزبه طبقه های فرعی تر تقسیم می شوند.

به عنوان نمونه لینک اصلی جاذبه ها به زیر شاخه هایی شامل جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی، جاذبه های اجتماعی و جاذبه های فرهنگی تقسیم بندی شده که با کلیک بر روی هر یک کلیه اطلاعات مرتبط با آن شاخه نمایش داده می شود.

در صفحه هر یک از لینکهای اصلی جدیدترین عنوان هایی که وارد سایت شده است نمایش داده می‌شود با کلیک بر روی عنوان یا تصویر هر قسمت قادر به مشاهده اطلاعات بیشتر در ارتباط با آن مطلب خواهید بود. ضمن آنکه اگر شما هم عضوی از سایت باشید می توانید اطلاعاتی را در همان زمینه وارد کنید و در صورت نیاز آن را به نقطه ای بر روی نقشه نیز که یا خودتان ثبت کرده‌اید و یا از قبل در نقشه ثبت شده مرتبط سازید که در این حالت یک کره سرمه ای رنگ در پایین مطلب به چشم می خورد که با کلیک بر روی آن به نقطه مورد نظر بر روی نقشه متصل می شوید. این کار توسط لینک" ورود و ویرایش محتوا" که در نوار سمت راست دیده می شود انجام پذیر است. همچنین می توانید در مورد مطالبی که دیگر دوستان وارد کرده اند نیز اظهار نظر کنید که با توجه به نظرهایی که در مورد یک مطلب داده می شود سیستم به طور اتوماتیک امتیازی بین یک تا پنج ستاره به آن اختصاص می دهد.

شاید امکان مشارکت اعضا در تامین محتوا مهمترین ویژگی این سایت باشد: «هر کاربری که علاقه مند به مشارکت در به روزرسانی و ورود اطلاعات به سایت نمای ایران باشد می تواند به سادگی در این سایت عضو شود و مطلب هایش را روی سایت قرار دهد. البته این مطلب ها باید پیش از انتشار در سایت توسط تیم شرکت ما بازدید و تایید شود تا اطلاعات اشتباه در اختیار کاربران قرار نگیرد.»

امکان دیگری که در سایت نمای ایران وجود دارد این است که شما می توانید برای دوستانتان دعوتنامه ارسال کنید. این کار به وسیله لینک "ارسال دعوتنامه برای دوستان" در نوار سمت راست انجام پذیر است. جهت مشاهده لیست زیر مجموعه خود یعنی دوستانی که به وسیله شما وارد سایت شده اند از لینک "فهرست دوستان شما در نمای ایران" استفاده کنید.

گالری عکس یکی دیگر از قابلیت های موجود در این سایت است که در آن قسمت شما می توانید تصویرهایی از جاذبه های گردشگری ایران را مشاهده کنید. همچنین در این سایت یک لغتنامه آنلاین با امکان جستجوی انگلیسی به فارسی و برعکس وجود دارد. امکان دیگر پرتال نمای ایران مبدل نام به پارسی باستان با خط میخی است. در این قسمت شما می توانید نام خود را با دیکته انگلیسی وارد کرده و بعد نامتان را با خط میخی مشاهده کنید.

علاوه بر وب سایت نمای ایران سازندگان این سایت محصول دیگری هم در ارتباط با گردشگری به بازار عرضه کرده اند که نام آن هم نرم افزار نمای ایران است. این نرم افزار گذری است به چهارگوشه ایران و تلاش می کند تا شما را  با طبیعت بکر و زیبا و آثار باستانی ایران آشنا کند. با نمای ایران شما می توانید از خلیج فارس به دریای خزر ، از کویر مرکزی  به قله های پر برف البرز و دماوند سفر کنید و به دیدن آثار تاریخی بروید. امکانات موجود در این نرم افزار عبارتند از: تصویرهای سه بعدی (گردش مجازی)، بیش از پانصد تصویر با دقت بالا، بیش از یک ساعت فیلم (آوانما)، بیش از بیست ساعت موسیقی بی کلام، توضیح در مورد هر مکان و نمایش موقعیت مکانی، نقشه کامل راه‌های ایران با قابلیت بزرگنمایی تا مقیاس 2250000:1؛ نمایش موقعیت جغرافیایی (طول و عرض) تمامی نقاط، تعیین بین دو یا چند نقطه، امکان نامگذاری نقاط توسط کاربر، دسترسی سریع به تمامی نقاط تعریف شده، امکان استفاده از تصاویر به عنوان پس زمینه ویندوز، امکان جستجوی هوشمند و پیشرفته، امکان چاپ تصاویر، زیر نویس انگلیسی و محیط کاربری آسان.زبان برنامه نویسی مورد استفاده در طراحی این نرم‌‌‌افزار7
Delphi  بوده و از بانک اطلاعاتیAmitis DB   استفاده شده.

گشتی ‌‌در‌ سایت‌‌های ‌‌گردشگری‌

سایت کویرهای ایران‌

این سایت که با طراحی زیبای خود در اولین صفحه گرمای کویر را به تن شما می نشاند اطلاعات گسترده و مفیدی را از انواع کویرهای ایران گرفته تا نکات ایمنی درباره سفر، شهرهای کویری که بخش عمده ای از خاک کشور را به خود اختصاص داده اند، در خود جای داده است.همچنین عکس های زیبا از مناطق مختلف کویری برای علاقه مندان در دسترس قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با جانوران مناطق کویری  که شامل زیستگاه ، تغذیه ، تولید مثل و اطلاعات مفید دیگری از هر جانور می شود نیز می توانید از سایت مذکور استفاده کنید.

http://www.irandeserts.com

سایت زوج دوچرخه سوار ایرانی‌

یکی از وبلاگ هایی که پرداختن به آن خالی از لطف نیست، وبلاگ یک زوج ایرانی است که با دوچرخه قصد گردش دور دنیا را دارند. این زوج ایرانی قصد دارند در مدت حدود 2 سال، از فروردین‌1386 مسافت 20000 کیلومتری را در بین چندین‌کشور جهان با شعار حفظ محیط زیست و صلح و دوستی ، با دوچرخه رکاب بزنند. تا کنون نیز 10 کشور از مجموع 16 کشور مورد نظر را زیر پا نهاده‌اند. مرور تجربیات سفر ایرانی ها در سایر کشورها قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

http://www.rmc4peace.com

جاذبه های گردشگری

سایت تچرtachar)  نام یکی از کاخ های تخت‌جمشید) در مورد ایرانگردی و ایران اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار می گذارد.شاید بتوانید اطلاعات مناطق و بناهایی که حتی تا به حال اسمشان هم به گوشتان نخورده در آنجا پیدا کنید.این سایت اطلاعات تاریخی را بر اساس شهرها نیز دسته بندی کرده که کار شما را برای جست و جوی نقطه مورد نظرتان آسان می کند. علاوه بر این، لینک هایی که از سایر وبلاگ ها و سایت های گردشگری در این سایت گذاشته شده خود منبع قابل توجهی است.

http://www.tachar.blogsky.com

ایران سرزمین من‌

این وبلاگ علاوه بر اینکه اطلاعات مربوط به نقاط دیدنی را به همراه اخبار حوزه گردشگری  ارایه می کند، فصول پیشنهادی برای سفر به هر منطقه را نیز به اطلاع کاربران می رساند که به معنای بهترین زمان سفر به آن مناطق است. آشنایی با آداب و رسوم اصیل ایرانی و مفاهیم خاص کشور نیز در این وبلاگ گنجانده شده است.

http://hoomanmalek.blogfa.com/

اگر به دنبال مقالات علمی و مباحث فنی گردشگری هستید می توانید به این وبلاگ که توسط یک دانشجوی مقطع دکتری گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد نوشته می شود سر بزنید.

http://touristy.blogfa.com/

بلیط سفر

*وب سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به نشانی www.iranair.com قسمت ebooking مراجعه کنید

برای خرید بلیت در ابتدا باید فرم ثبت نام را پر کرده و نام کاربری و کد عبور دریافت کنید. پس از انتخاب پرواز مورد نظر و پرداخت هزینه بلیت به وسیله اینترنت و با کمک کارت پول بانک های عضو شبکه شتاب، شماره های بلیت خود را از سیستم دریافت می کنید که به جای برگه کاغذی بلیت قابل استفاده است. کد کاربری شما - در صورت نخریدن بلیت جدید- تا 6 ماه اعتبار دارد و سپس باطل خواهد شد.

* برای خرید بلیت قطار باید به سایت شرکت قطارهای مسافری رجا به نشانی www.raja.ir    مراجعه کنید. در این سایت می توانید با داشتن کارت پول بانک سامان، پارسیان یا ملت پس از ثبت نام و دریافت کد کاربری بلیت مورد نظرتان را به صورت اینترنتی خریداری کنید. می توانید قبل از حرکت کمی زودتر به ایستگاه مراجعه کرده و نسخه چاپی بلیت را دریافت کنید.

* اگر قصد سفر جاده ای دارید خرید بلیت اتوبوس هم به وسیله اینترنت امکان پذیر است. برای این کار می توانید به سایت www.ssit.ir  مراجعه کنید. در ابتدا لازم است ثبت نام انجام دهید و نام کاربری و کلمه عبور داشته باشید.  پس از فعال شدن نام کاربری می توانید اطلاعات سفر را وارد کرده و با مشاهده صندلی های موجود بلیت مورد نظرتان را خریداری کنید. پس از تکمیل مراحل خرید بلیت یک شماره 12 رقمی دریافت می‌کنید که می‌توانید با مراجعه به پایانه و شرکت مورد نظر بلیت کاغذی را دریافت کنید.

نقشه کامل شهر تهران

http://www.didany.com/map.ASP

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد