قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

مشمولین عفو رهبری

مدتی است که آقای «علیرضا» تازه‌ترین اخبار در خصوص نظام وظیفه مشمولین را در اختیار ما قرار می دهد. ضمن ابراز تشکر از ایشان، به جهت مفید بودن، این اخبار را مرتبا" منتشر می نماییم. 

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با تشریح شرایط سنی که با عفو رهبری از خدمت سربازی معاف شده اند، گفت: متولدین 1354 تا 1358 با مدارک تحصیلی زیر دیپلم تا کارشناسی، متولدین 1334 تا 1352 با مدرک کارشناسی ارشد، متولدین 1344 تا 1352 با مدرک دکتری غیرپزشکی و متولدین 1328 تا 1344 با مدرک دکترای پزشکی و دامپزشکی از جمله افرادی هستند که شامل عفو رهبری ...

شده‌اند که باید با مراجعه به مراکز نظام وظیفه عمومی نسبت به دریافت کارت پایان خدمت‌شان اقدام کنند.

عطائی بخشنده با بیان اینکه متولدین قبل از سال 1337 نیز مشمول عفو رهبری از خدمت سربازی میباشند، متذکر شد: شناسنامه این افراد به منزله کارت پایان خدمت است و نیازی به دریافت کارت پایان خدمت نیست.

وی در پایان با اشاره به ازدحام مردمی در مراکز اعزام مشمولان به خدمت سربازی اظهار کرد: متمرکز شدن اعزامها در مرکز استان این امر را منجر میشود که امیدواریم با موافقت اعزام مشمولان به صورت شهرستانی و یا منطقهای از شدت تجمعها کاسته شود.

متن فوق توسط خبرگزاری های مختلف منتشر شده هست و سپس در سایت قرار گرفته است. 

لینک آدرس برخی خبرگزاری ها

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=595893
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=914755
http://nezamvazifeh.com/1388/04

نظرات 8 + ارسال نظر
فرشاد دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 11:25

این خبر صحت نداره. من به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردم و کاملا آب پاکی رو روی دستم ریختن که همچین چیزی نه صحبت شده نه ابلاغ.

باز هم از اینکه یکی ۲ روز خوشحال شده بودم از شما ممنونم.

سعید دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 12:16

با تشکر ویژه از ایلیا بابت توضیحات کاملش. یه سوال دارم که شما مطمئنید که در متن حکم رهبری شیوه هر سال این شیوه-یعنی ۳۰ سال تمام آن سال به قبل- اعمال شود وجود دارد. اگر به این صورت باشد واقعا باید امیدوارم بود!

محمد شنبه 21 آذر 1388 ساعت 06:36

دوستان امید خودتون از دست ندید اگر میخواستن این خبررا تکذیب میکردند پس میشه نتیجه گرفت خبری هاست اما کی خدا داند بهتره امید داشته باشیم و به خدا توکل کنیم من خودم بیشتر از همه نیاز مندم به این معافیت چون احتمال از دست دادن نامزدم زیاد شده فقط میتونم دعا کنم از دوستان هم میخوام اگر ایران هستن و خبری شد حتما تو این وب سیت اطلاع رسانی کنند

ایلیا پنج‌شنبه 19 آذر 1388 ساعت 13:39

قاضی عزیز

تنها جایی که این خبر (یعنی عفو رهبری برای متولدین 1354-1358) اومده به نقل از معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی است و تمام اخبار راجع به این قضیه نیز دارای متن مشابه هستند و به غیر از فرد مورد ذکر هیچ جایی و سفارتی یا ارگان نظام وظیفه ای این اظهار نظر را قبول ندارد .
در فرمهای موجود در سفارتها هنوز تاریخ متولدین قبل از 1354 است در خود دفترچه هنوز تاریخ عفو رهبری 1354 است .

در واقع این قانون عفو رهبری در سال 1385 ابلاغ شده و برای متولدین قبل از 1354 (یعنی کسانی که 30 سال آنها قطعا تمام شده) و علی رغم نوشته رهبری بر انجام خدمت سربازی قبل از 30 سال باید هر سال به عدد سال متولدین اضافه شود (که در سال 1389 می شود متولدین 1358 به قبل) اما متاسفانه هنوز به فرمهایی عمل می شود که در سال 1385 توزیع شده (و هنوز برخی عبارت با عنایت به سال خدمت رسانی را دارند )

برای همین گاهی تفسیرهایی بر این قانون اعلام می شود که خود نظام وظیفه عمومی آن را قبول ندارد و قابل اجرا نیست یعنی شما نمی توانید این اظهار نظر سردار را ببرید نظام وظیفه و بگویید من معافم آنها همیشه یک جواب دارند : به ما چنین چیزی ابلاغ نشده .

آیا کسی را سراغ دارید که متولد بعد از 1354 باشد و از این قانون استفاده کرده باشد ؟

ممنونم از اطلاع رسانی شما

با سلام
ضمن تشکر از مطالب تشریحی شما در خصوص موضوع، متأسفانه اطلاعات درخواستی شما در دسترس نیست. چنانچه تحصیل شود، حتما" درج خواهیم کرد.
موفق باشید.

سعید چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 17:50

سلام ممنون از این خبر- ولی من هم می خوام موردی را که دوستان گفتن تکرار کنم . چون ۲هفته ی پیش من رفتم سازمان نظام وظیفه و اون قسمتی که باید شماره بگیریم و بعد راهنمایی می کنن گفتن تا ۵۴ ابلاغ شده یعنی همون قانون قدیمی و در مورد تا ۵۸ خبری نداشتن... من حتی روی وب خوندم که سردار کمالی توی یه برنامه ی رادیویی گفته ۳۰ سال به بالا ها اعزام نمی شوند... اگر لطف کنید راه اقدام برای کارت از این طریق سن رو هم بگید خیلی لطف کردید

با سلام
بیش از آنچه در سایت آمده ما نیز اطلاعاتی نداریم.
بهتر است به نظام وظیفه عمومی محل مراجعه کنید.
موفق باشید

محمد چهارشنبه 11 آذر 1388 ساعت 03:10

با تشکر از پاسخگوی شما ولی وب سایت نظام وظیفه خبری از این بابت نیست و تلفنی واسه پاسخگوی نیست ممنون میشم اگر خبر بیشتری دریافت کردید حتما در وبسایت خودتون اطلاع رسانی کنید با تشکر محمد

با سلام
ما قبلا" شماره تلفن ها را اعلام کرده بودیم. شما می توانید به لینک ذیل مراجعه کنید.
http://judge.blogsky.com/1386/06/23/post-158/
موفق باشید.

محمد پنج‌شنبه 5 آذر 1388 ساعت 06:01

آیا این خبر درست است من خارجه کشور هستم از سفارت ایران پرسیدم خبری نداشتن گفتن چیزی به من ابلاغ نشد از کجا میشود خبره بیشتری گرفت ؟

با سلام
بله ، خبر درست است.
جهت اطلاعات بیشتر با «سازمان نطام وظیفه عمومی ناجا» تماس برقرار نمایید.

علی دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 14:44

سلام
مرسی بابت خبر خوبتان من این خبر را در سایت http://noandish.com/com.php?id=33028
هم دیدم.

با سلام
هدف ما جلب رضایت بازدیدکنندگان است.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد