قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

فال گیری، بخت گشایی رمل و اسطرلاب از مصادیق کلاهبرداری است

بسمه تعالی

به تاریخ 17/6/1388 در وقت فوق العاده پرونده کلاسه د2/505/88 تحت نظر قرار دارد، این دادیاری با بررسی اوراق و محتویات پرونده؛ ختم تحقیقات مقدماتی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتی مبادرت به انشاء قرار می نماید.

«قرار مجرمیت»

در خصوص شکایت خانم شادی ...فرزند سعید متولد 1350 خانه داد باسواد اهل سردشت . مقیم تهران ... علیه آقای حمیدرضا ...فرزند نعمت الله متولد 1346 راننده، باسواد، اهل گنبدکاووس و مقیم، تهران ....،فاقد سابقه، متأهل، دایر بر کلاهبرداری با این توضیح که، شاکیه از طریق کارت تبلیغاتی آقای سید... به منظور دعا برای برادرش - که پدر و مادرش را اذیت می نموده - به منزل متهم مراجعه نموده  که متهم اظهار داشته، حتما" باید دعا بگیرد و هزینه آن را 000/600/1 ریال اعلام داشته که مقرر گردیده در سه قسط از طرف....

شاکی پرداخت گردد و شاکی در دو قسط جمعا" 000/000/1 ریال پرداخت نموده و چون نتیجه نگرفته، جهت استرداد وجه پرداختی مراجعه نموده که متهم از استرداد آن خودداری نموده است.

نظربه مراتب مذکور و با عنایت به محتویات پرونده، شکایت شاکیه، گزارش مرجع انتظامی و تحقیق محلی مورخ 5/6/1388 که حاکی از فالگیری متهم و این‌که محل سکونت را به این امر اختصاص داده و از طریق دعانویسی و رمالی امورات خود را می گذراند و شغل دیگری ندارد، اظهارات شهود به‌نام‌های خانم‌ها صنم ... و صفیه ...، ملاحظه کارت چاپ شده توسط متهم که در آن از عناوینی چون استخاره و دعا و گشایش کار و مهر و محبت و بخت گشایی و... استفاده شده است که به حسب صورت‌جلسه مورخ 17/6/1388 این دادیاری، مورد تأیید متهم قرار گرفته، اقرار وی به داشتن رمل و اسطرلاب، صرفنظر از ادعای عدم استفاده از آن، اقرار وی به اخذ مبلغ 000/300 ریال از شاکیه به عنوان هدیه و انجام دعای مهر و محبت برای برادر شاکی و سایر قراین و امارات موجود در پرونده، چون عرفا" استفاده از این وسایل توسل به وسایل متقلبانه محسوب می گردد و مالی هم حسب الاقرار برده شده است و مویدا" به رای شماره 1315 مورخ14/9/1311 شعبه دوم دیوان عالی کشور«...و بنابراین استفاده مالی کردن کسی از دیگری تحت عنوان رمل انداختن برای پیدا کردن اموال او مشمول ماده 238 قانون کیفر عمومی است»، بزه منتسب به مشارالیه را محرز و مسلم دانسته به استناد بندهای «و» و «ک» ماده 3 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب 1381 قرار مجرمیت وی را صادر‌نماید.

دفتر – پرونده در اجرای بند«ز» ماده 3 قانون موصوف به نظر دادیار محترم اظهار نظر برسد.

دادیار شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای ناحیه 4 تهران – رضا نجفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد