قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

‌مردی که با کلاهبرداری قصد پرداخت دیه را داشت، دستگیر شد

مردی که به اتهام قتل غیرعمد محکوم به پرداخت دیه شده بود و قصد داشت تا این پول را با کلاهبرداری به دست آورده و به اولیای دم پرداخت کند، دستگیر شد.

به گزارش فارس، عصر 14 تیر امسال شخصی به نام عباس با حضور در شعبه 8 بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران با طرح شکایتی در خصوص یکی از دوستانش گفت: مدتی پیش از طریق اینترنت با فردی به نام عبدالله آشنا شدم.  ‌وی ادامه داد: پس از مدتی ارتباط ما از طریق اینترنتی به ارتباط تلفنی و در ادامه آن ایجاد دوستی میان هر 2 نفرمان ...

تبدیل شد. با گذشت مدت زمانی از دوستی ما، یک روز عبدالله به من گفت که از طریق دوستانی که در یکی از کشورهای همسایه دارد می‌تواند در ازای پرداخت پول واقعی، اقدام به تهیه پول جعلی کند.  ‌این فرد در ادامه شکایت خود مدعی شد: عبدالله مدعی شد که به ازای هر 10 میلیون تومان پول واقعی، مبلغ 22 میلیون تومان پول قلابی که به هیچ عنوان قابل تشخیص از پول واقعی نیست را تحویل خواهد داد. 

وی مدعی شد من نیز که با صحبت‌های عبدالله وسوسه شده بودم تصمیم گرفتم تا با پرداخت مبلغ 25 میلیون تومان به وی، مبلغ 55 میلیون تومان پول جعلی از وی تحویل بگیرم که پس از رد و بدل پول‌ها متوجه شدم که عبدالله مرا فریب داده است.  ‌عباس در خصوص نحوه کلاهبرداری و پرداخت مبلغ 25 میلیون تومان پول نقد از سوی وی به عبدالله گفت: پس از آنکه تعدادی نمونه پول که عبدالله مدعی بود این پول‌ها جعلی هستند، از وی تحویل گرفتم و توانستم آنها را بدون هیچگونه مشکلی خرج کنم.  ‌به این ترتیب با عبدالله قرار ملاقاتی در محدوده پل سیدخندان گذاشتم تا به ازای پرداخت 25 میلیون تومان پول، مبلغ 55 میلیون تومان پول قلابی از وی تحویل بگیرم.‌

نهایتاً عصر 15 آبان سال قبل با حاضر شدن در محل ملاقات پول‌ها را به عبدالله دادم و او نیز چند بسته گونی به من داد و با باز کردن در آنها بسته‌های پول را به من نشان داد و عنوان کرد: این هم مبلغ 55 میلیون تومان مورد درخواست شما و پس از آن به سرعت از محل دور شد.  ‌پس از تحویل گرفتن بسته‌های پول آنها را به خانه آوردم اما وقتی بسته‌های پول را باز کردم با کمال تعجب دیدم که بسته‌های پول، حاوی بسته های کاغذی است که روی آنها با یک ردیف پول پوشانیده شده است و پس از آن تماس‌ها و پیگیری‌های من به منظور پیدا کردن عبدالله نیز به نتیجه نرسید و با گذشت چند ماه، با وجود آنکه خودم نیز مرتکب اشتباه شده بودم تصمیم گرفتم از عبدالله شکایت کنم.  ‌با تشکیل پرونده مقدماتی در دادسرای ناحیه 7 تهران، به دستور بازپرس شعبه 8، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  ‌با آغاز تحقیقات کارآگاهان، مالباخته به اداره چهاردهم احضار و مابقی پول‌های باقیمانده که اول بار به وی داده تحویل و عنوان شده بود که قلابی هستند، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت که در بررسی‌های فنی مشخص شد تمام این پول‌ها واقعی است و ادعای طرح شده از سوی عبدالله در خصوص قلابی بودن پول‌ها، کذب است.  ‌در ادامه رسیدگی به پرونده، با چهره نگاری انجام شده از مالباخته، چهره فرضی متهم ترسیم، در مطابقت چهره به دست آمده از متهم با سوابق موجود در بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، مشخص شد وی از مجرمان سابقه‌داری است که 4 بار در سال‌های گذشته دستگیر و روانه زندان شده است.    ‌با انتقال عبدالله، فرد همراه وی پس از انجام بررسی‌های لازم به دستور مقام قضایی آزاد و متهم به اداره چهاردهم منتقل شد. متهم در ابتدا منکر هرگونه آشنایی با فرد مالباخته شد اما با توجه به دلایل غیر قابل انکار ارائه شده از سوی کارآگاهان، به ناچار مجبور به اعتراف شد و به کارآگاهان گفت: به علت پرونده قتل غیر عمدی که طی آن به پرداخت دیه محکوم شده بودم تصمیم گرفتم تا از طریق دریافت پول از عباس که اطلاعات چندانی از محل زندگی من در اختیارش نداشت، خود را از پرداخت دیه نجات دهم.  ‌بازپرس پرونده از کلیه مالباختگانی که به این شکل مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت کرد تا برای طرح شکایت و تشکیل پرونده به شعبه 8 بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران یا اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند. 

منبع: مأموی نیوز، مورخ 6/8/1388

نظرات 1 + ارسال نظر
ف.ا پنج‌شنبه 7 آبان 1388 ساعت 21:27 http://hooghooghdan.ir

سایت حقوقی حقوقدان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد