قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

برای محافظت از اطلاعات کاربران , سرویس گوگل داشبورد عرضه شد

گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا با هدف افزایش سطح امنیت کاربران، این سیستم جدید را راه اندازی کرده است.

داشبورد می تواند تمام اطلاعات کاربران شامل تماسها، جستجوهای وب، اکانتها، پرونده ها، ایمیلها، فایلهای "آر.اس.اس"، هشدارها، شماره های تلفن، چتها و هر چیزی که گوگل از کاربران خود ذخیره کرده است را نشان دهد.

گوگل اغلب متهم به نگهداری اطلاعات کاربران می شود. اکنون با عرضه این سرویس کاربر می تواند از طریق اکانت خود وارد "داشبورد" شده و اطلاعاتی را که روی گوگل جا ...

گذاشته است را به سرعت تغییر و یا حذف کند.

در دنیایی که در آن ارتباطات آسانتر از همیشه انجام می شود اطلاعات نیز می توانند دشوارتر محافظت شوند. در این شرایط، عملکرد داشبورد می تواند وضوح و شفافیت بیشتری را درباره اطلاعات ذخیره شده هر کاربر به صورت مستقل ارائه کند.

این سرویس نه تنها تمام جستجوها و اطلاعات شخصی ذخیره شده کاربر را نشان می دهد بلکه می تواند اطلاعاتی را که از خارج نیز دیده می شوند، نشان دهد.

به این ترتیب کاربر می تواند ردهایی را که از خود روی شبکه برجای گذاشته است پاک کرده و برای حفظ اطلاعات خصوصی خود شخصا اقدام کند.

براساس گزارش تام هاردور گاید، در این خصوص مدیر تولید گوگل توضیح داد: "اینکه به کاربران امکان بدهیم که اطلاعات خود را کنترل کنند یک گام بزرگ رو به جلو است. امیدواریم بتوانیم در مقوله حفظ حریم شخصی کاربران و امنیت آنها تلاشهای بیشتری کنیم."

سیستم داشبورد را تیمی از محققان گوگل در مونیخ و زوریخ توسعه داده اند.

جام جم آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد