قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

جمال آدم‌خوار

تبهکار حرفه‌ای که یک‌بار پس از دستگیری از دست ماموران پلیس گریخته بود، در آخرین سرقت خود در یک درگیری تن به تن با شلیک پلیس کشته شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان ـ رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ـ با اعلام این خبر در رابطه با پرونده این تبهکار فراری....

به نام «جمال ـ م» معروف به «آدم خوار»، اظهار کرد: از ابتدای سال 80 شکایت‌های متعددی در مراجع انتظامی مطرح شد که نشان می‌داد، اعضای یک گروه از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به صورت گسترده اقدام به سرقت از مشتریان بانک‌ها و یا صاحبان طلا فروشی‌ها می‌کنند به طوری که با بررسی‌های بسیار از سوی پلیس مشخص شد سرکرده این گروه، سارقی به نام «جمال» است.

 

وی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که «جمال» علاوه بر هدایت گروه خود، در چند مرحله زمانی که سارقان زیردستش، پس از سرقت اموال سرقتی را به وی تحویل نداده‌اند، برای ایجاد رعب و وحشت در بین سایران، با دندان‌های خود اقدام به کندن گوش آن‌ها کرده بود، به طوری که دوستانش به وی لقب «جمال آدم خوار» دادند.

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارکرد: در حالی که هر روز شکایت‌های متعددی از اعضای این گروه از سارقان به محاکم قضایی و انتظامی در سطح تهران ارسال می‌شد، شکایت تعدادی دیگراز شهروندان تهرانی به پلیس آگاهی حاکی از آن بود که در چند مرحله این سارقان پس از شناسایی مشتریان بانک‌ها و تعقیب آن‌ها وقتی در حین سرقت با مقاومت طعمه‌های خود روبرو می‌شدند، با گستاخی تمام اقدام به درآوردن لباس مالباخته کرده و او را برهنه رها می‌کردند که این اقدام مجرمانه موجب خدشه‌دار شدن امنیت روانی مردم شده بود.

 

سرهنگ محمدیان افزود: در سال 83 با تلاش و پیگیری‌های بسیار کارآگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی، سرانجام پلیس آگاهی، اغلب اعضای گروه «جمال» را یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر کرد که سرکرده آن‌ها نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با شکایت صدها نفر از مالباختگان، پرونده شعبه وقت 1156 مجتمع امور جنایی تهران رسیدگی و پس از انجام محاکمه این متهم به تحمل 12 سال زندان و رد مال در حق شاکیان محکوم شد.

 

وی ادامه داد: چند ماه پس از متلاشی شدن اعضای اصلی این گروه از تبهکاران، چند نفر از اعضای باقیمانده که پس از دستگیری همدستان خود متواری شده بودند، با یک شکایت صوری و تبانی با سرکرده خود او را به یکی از دادگاه‌ها فراخوانده و در مراجعت از جلسه دادگاه به زندان، در میانه راه به صورت مسلحانه به ماموران مراقب سرکرده خود حمله کرده و «جمال آدم خوار» را فراری دادند. با فرار این سارق خطرناک بار دیگر موضوع دستگیری وی در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در ادامه فعالیت گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پایتخت مشخص شد، «جمال» پس از فرار با هویت جعلی از کشور متواری و به تایلند رفته است.

 

وی با اشاره به این که دستگیری متهم فراری این بار از طریق پلیس اینترپل در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: در سال 87 با پیگیری‌های دامنه‌دار کارآگاهان تهران بزرگ معلوم شد، بار دیگر «جمال» با اسناد و مدارک جعلی به کشور وارد شده است و این مجرم سابقه‌دار با اطلاع از این که پلیس سایه به سایه در تعقیب اوست، در شهرهای مختلف حضور پیدا کرد و گروه سرقتی دیگر را از افراد جدید و قدیم تشکیل داد.

 

وی با بیان این که عمده سرقت‌های جمال و همدستانش در سال‌های 87 و 88 متوجه طلافروشی‌ها در مراکز استان‌ها بود، ادامه داد: طلافروشانی که طلا را به شهرهای مختلف حمل می‌کردند، از اهداف اصلی گروه جدید «آدم‌خوار» بودند که پس از شناسایی این افراد و به دست آوردن اطلاعاتی از ساعات تردد آن‌ها‌در فرصت مناسب سارقان آدم‌خوار اموالشان را به سرقت می‌بردند.

 

سرهنگ محمدیان افزود: موضوع دستگیری اعضای این گروه سارق با جدیت بیشتر و با نظارت جعفرزاده ـ معاون دادستان و رییس دادسرای جنایی تهران ـ پیگیری شد و پرونده در شعبه هشت دادیاری این دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: سرانجام در آخرین اطلاعات به دست آمده مشخص شد «جمال» با هویت جعلی «رضا ـ حیات‌الغیب» از ترکیه وارد کشور شده و به مشهد رفته است و با تعدادی از همدستان خود قصد دارد با جمع‌آوری اطلاعات لازم، از چند طلافروشی در مشهد و تهران اقدام به سرقت کند که در کارهای اطلاعاتی دامنه‌دار، با اخذ نیابت قضایی از سوی هاشمیان ـ دادیار شعبه هشت دادسرای جنایی تهران ـ تیم‌های ویژه‌ای از کارآگاهان گروه ضربت و عملیات پلیس آگاهی پایتخت به مشهد اعزام شدند.

 

وی گفت: با همکاری تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد و پایتخت و استقرار این گروه‌ها در نقاطی از جمله بازار مشهد در ساعت 19 پنجم آذر ماه،« جمال» را که در مقابل بازار طلافروشی مشهد و با ظاهری کاملا متفاوت مشغول گدایی بود، شناسایی و به محاصره خود درآوردند و «جمال» که با این شرایط به هیچ وجه انتظار غافلگیری را نداشت، در هنگام دستگیری و با مشاهده کارآگاهان پلیس با استفاده از یک قبضه قمه به سوی ماموران حمله‌ور شد تا از این محاصره فرار کند، اما کارآگاهان نیز علیرغم هشدارهای فراوان و با توجه به این‌که قصد داشتند او را برای اطلاعات باارزشش در مورد فعالیت‌های گروه، زنده دستگیر کنند، با استفاده از قانون به کارگیری سلاح او را هدف گلوله قرار دادند و این متهم فراری را دستگیر کردند.

 

سرهنگ محمدیان با بیان این که با دستگیری «جمال»، وی در هنگام انتقال به بیمارستان به هلاکت رسید، خاطرنشان کرد: با به هلاکت رسیدن این مجرم حرفه‌ای که 22 سال محکومیت قطعی در پرونده خود داشت، تحقیقات تکمیلی در این ارتباط ادامه دارد و به زودی اخبار جدیدی از آخرین فعالیت‌های مجرمانه این تبهکار و شرور باسابقه و همچنین سایر همدستان او اعلام خواهد شد.

 

منبع: آینده نیوز، 8/9/1388

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد