قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

پورنگ مکوندی-دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان

در دوران دانشجوئی مدتی را بعنوان کارمند دفتر خانه اسناد رسمی مشغول بکار شدم . قبل از آنهم حدود یکسالی بعنوان کارآموزی حین دانش اندوزی در اداره آگاهی کار کردم و در نهایت هم ضمن همکاری با بعضی وکلای دادگستری ...

امور حقوقی چند شرکت خصوصی را در شیراز انجام می دادم. بوقت خدمت وظیفه نیز در مقام افسر قضایی و مشاور حقوقی فرماندهی و وکیل ایثارگران ایفای وظیفه نمودم .

 

در آن ایام دلمشغولیهای مخصوصی مرا رها نمی کرد: « عدالت چیست ؟» و« آیا نمی توان در همین شرایط موجود عادل بود؟»

 

به دنبال این ذهنیات در سال 75 وارد قوه قضائیه شدم و پس از طی دوران گزینش و آموزش در سال 77 بعنوان قاضی تحقیق دادگستری بندر ماهشهر شروع بکار نمودم . سمتهای دادرسی و ریاست شعبه پنجم همان شهرستان و ریاست دادگاه بخش رامشیر نیز در چند ساله گذشته به ترتیب به دست آمده و از دست رفته‌اند و هم اینک و هم زمان با احیاء دادسراها افتخار تصدی «ریاست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان» را دارم.

 

من هم همانند بسیاری از ابناء بشر در رویاهایم ایجاد تغییرات مثبت در جامعه و اعمال نظم و عدالت را به شرط داشتن پستهای عالی رتبه به سهولت میسر می دانستم ،امّا به تدریج که مدارج ارتقاء شغلی را طی کردم متوجه شدم هر چه قدرت بیشتری بدست بیاوری موانع قدرتمندتری نیز مواضع تو را تهدید می کنند تا آنجا که امروز و از این پایین تصویری هر چند نه چندان واضح ، امّا قابل فهم ـ از تمامی آنچه جایگاهی چون ریاست قوه را در خود می فشرد در ذهنم ترسیم شده است و روز به روز بیشتر به این فرضیه که الملوک علی دین الناس ! معتقد می شوم.

 

از آنجا که اعتقاد دارم می توان از ارواح همسو و افکار هم جهت همیشه و در همه حال بهره جست در سال 80 و بلافاصله پس از آشنایی با رایانه و اینترنت اولین وبلاگم تحت عنوان :«این صدای یک قاضی است » را در ماهشهر راه اندازی کردم. وبلاگ« قضاوت» را که امروز به دادستان تغییر نام یافته نیز در همان روزها آماده کردم. حاصل کار شبکه ای ام در رامشیر یک وب سایت آزمایشی بر سرور رایگان نت فیرمز و یک وبت سایت دیگر بود که به هزینه شخصی راه اندازی اما هیچگاه کامل نشد .پس از حضور در آبادان به کمک بزرگی گمنام در عالم رایانه سایت دادستان دات نت را براه انداختم و وجه تسمیه این وب سایت نیز نه عنوان شغلی ، بلکه مفهوم زیبایی است که عبارت دادستان در زبان پارسی دارد.

 

در هر حال امروز با وجودی که درون گود قرار دارم می دانم که تغییرات مثبت همیشه ممکن است و اگر نبود امروز ما با دیروز هیچ تفاوتی نداشت، هر چند که بالیدن طفل در دیده والدین نمود چندانی نداشته باشد. با نگاهی به گذشته می توانیم این تغییرات را بخوبی مشاهده کنیم و چنانچه به تقدیر سربازان سرای عدل نمی اندیشیم دست کم به تقبیح آنان نیز دست نیازیم . شاید فردا روزی هم از بیرون گود به نبرد با گردان باید پرداخت و بسا سایتی و صفحه ای بر وب که بستر ساز چنین سازی باشد.

منبع: <http://www.dadsetan.net/Main/Biography.htm>

نظرات 2 + ارسال نظر
شاگرد سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389 ساعت 21:58

استاد عزیز همیشه راه رسیدن هموار نیست...... گاهی گمان نمیکنی اما میشودو گاهی نمیشود که نمیشود..گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است گاهی نگفته قرعه به نامه تو میشود..گاهی گدای گدای گدایی و بخت نیست گاهی تمام شهر گدای تو میشود....دکتر شریعتی.

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 بهمن 1388 ساعت 21:41

الگوی خیلی ها هستین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد