قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق271)ماهیت رشته حقوق

سئوال از خانم طیبه

با عرض سلام خدمت شما حقوقدانان گرامی

من طیبه اهل شیراز با رتبه ۱۴۳ رشته حقوق هستم/غرض از مزاحمت این بود که من هیچ علاقه ای به رشته ام ندارم و در طول این چند ماه که از سال تحصیلی گذشته هیچ کدام از مطالبی را که اساتید گرامی در کلاس درس بحث ...

می نمایند به علت سنگینی مطلب متوجه نمیشوم /لطفا مرا راهنمایی نمایید که آیا تا اخر راه اینگونه خواهد بود یا به مرور درست میشود.

با کمال تشکر/سال بوقی رشته حقوق

پاسخ :

با سلام به بازدیدکننده محترم، قبل از هر مطلبی سلام خاصّه ما را به محضر خواجه بزرگ ابلاغ بفرمائید و به نیابت از گروه قاضی دادگستر در هر فرصت مقتضی بر آرامگاه مبارک ایشان فاتحه الکتاب را قرائت بفرمائید که مزید امتنان خواهد بود. امّا در خصوص سئوال مطروحه عارض است؛ مسلماً اتخاذ رتبه 143 رشته حقوق از جانب شما نشان از ساعی بودن بلاانکار و حقوقانه اندیشیدن شما دارد. بسیاری می شناسیم که در آرزوی دستیابی به تحصیل در رشته حقوق پشت درهای نیمه باز دانشگاه چوبخط می زنند. کسانی که از بضاعت مالی جهت حضور در دانشگاههای آزاد و ... محرومند و سالهاست در ابرهای این آرزوی نه چندان دوردست، پنجه افکنده اند. کسب رتبه مزبور افتخاری ست که قدر دانستن آن مستلزم تأمل و تدقیق پیرامون مشقّت هاست. علم حقوق با تمام پیچش های خاصّه در سایه سار موهبتی منحصر به فرد برای یاری رساندن به همنوعانی که برای دستیابی به حقوق پایمال شده ­ی خود با شکمی نیم سیر و نیم گرسنه دست به دامّان رتبه 143 حقوق می شوند حلاوتی خواهد آفرید که درک آن مستلزم تحمل مصائب شیرینی ست که تنها پشت صندلی های دانشگاه شکل می گیرد. علاقه و میل در انسان به اکثر امور دنیوی فارغ از عموم غرایض، ریشه در اکتساب دارد. شما هنوز در ابتدای مسیری روشن و دلنشین ایستاده اید. این مسیر کویری به تعبیر خاص شما به دشت های سرسبز شمالیِ علایقتان نیز خواهد رسید همان جایی که درختان انبوه در طراوتی خاص پنجه در ابرهای بهاری افکنده اند. کمی صبر پیشه کنید تا اتوبوس زندگی تان به این مسیر دلنشین برسد. مسیری که تابلوی دور زدن ممنوع را در جای جای آن میخکوب خواهید کرد.

عمری عاشق را کیفر باید کرد

تأمین دلیل بیشتر باید کرد

حکم دلِ ما همیشه قطعی ست ولی

  یک مرحله تجدیدنظر باید کرد.

ساعی باشید و مانا.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیما دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 18:07

من این دو بیت رو به شرح ذیل اصلاح کردم که وزنش بهتر شه!
از عاشقی و عشق حذر باید کرد
تأمین دلیل کم خطر باید کرد
حکم دل ما همیشه قطعی ست ولی
یک مرحله تجدید نظر باید کرد

با سلام
از خوش ذوقی شما ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد