قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق278) شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد با مدرک کارشناسی معادل

سئوال از خانم آرزو

سلام یک سوالی داشتم که اکر باسخ آنرا به ایمیلم یا وبلاکم بدهید ممنون میشوم.آیا مدرک معادل لیسانس ریاضی اموزش و برورش مجاز به شرکت در ازمون ارشد رشته ای بغیر از ریاضی میباشد؟ ضروریست...

  لطفا جواب بدهید.متشکرم  آمده است:

پاسخ:

با سلام خدمت شما مخاطب ارجمند

در دفترچه ثبت نامی آزمون کارشناسی ارشد

کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی مورد تأیید (وزارت علوم) بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی می‌توانند در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل رشته‌های گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر ثبت نام و شرکت کنند. رشته های گروه پزشکی در دانشگاه تربیت مدرس از قاعده فوق مستثنی میباشد.

فارغ التحصیلانی که به مدرک آنان عنوان معادل تعلق گرفته است اجازه داده می شود که در این آزمون (آزمون کارشناسی ارشد) ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است چنانچه حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته امتحانی مربوط و در سهمیه آزاد (غیر بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را کسب نمایند عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنان حذف خواهد شد.

منبع:سایت سازمان سنجش و آموزش عالی کشور- کارشناسی ارشد (www.sanjesh.org)

در نتیجه چنانچه مدرک کارشناسی شما مورد تأیید وزارت علوم باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را در هر یک از رشته‌های گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر را خواهید داشت.

به موجب رأی وحدت رویه شماره 98 مورخ 3/3/1388 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری،ارزیابی دوره های تحصیلی و تعیین ارزش مقاطع مختلف آن از حیث درجه علمی در سطوح مختلف دانشگاهی در زمره اختیارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد و از صلاحیت سازمان سنجش خارج است.

ضمن اظهار خرسندی از انتخاب ما برای مشاوره، به استحضار می‌رساند شما می توانید کلیه سئوالات خود را در خصوص آزمون‌های مربوط به تحصیلات عالی به نشانی اعلامی سازمان سنجش نیز، ارسال و پاسخ آن را دریافت دارید. / با آرزوی توفیق روزافزون برای شما دوست گرامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد