رئیس مرکز آموزش عالی علمی - کاربردی دادگستری کل استان قم از آغاز فعالیت واحد مشاوره در این مرکز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان قم، محمد موسوی مقدم گفت: در راستای ارتقای سطح روابط اجتماعی و ارائه مشاوره در زمینههای گوناگون از جمله مسائل تحصیلی، ازدواج و اشتغال به دانشجویان، این واحد مشاوره در این مرکز راهاندازی شده است.وی یکی دیگر از اهداف اصلی راهاندازی این مرکز را ارائه مشاوره شغلی به دانشجویان عنوان کرد و افزود: اهمیت مشاوره شغلی قبل از انتخاب حرفه در این است که دانشجو را به سمت آموزشهای شغلی سوق میدهد تا بتواند در آن به موفقیت برسد.موسوی ...
مقدم حل بسیاری از مشکلات جوانان را منوط به شناخت استعدادهای این افراد دانست و گفت: اگر جوانان بتوانند استعدادهای درونی خود را شناسایی و آن را شکوفا کنند، بدون تردید بسیاری از مشکلات آنها رفع میشود.وی کاهش فشارهای روزمره زندگی را از دیگر اهداف راهاندازی این واحد دانست و اظهار داشت: دانشجویان میتوانند با مراجعه به واحد مشاوره، مشکلات خود را با کارشناسان مربوطه در میان گذاشته و با همفکری آنها راهکار مناسب را شناسایی و تصمیم صحیح را برای انتخاب اتخاذ نمایند.رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی دادگستری کل استان قم افزود: در همین راستا، واحد مشاوره این مرکز با حضور استادان برجسته حوزه روانشناسی و مشاوران مطرح استانی کار خود را آغاز کرده است و ان شاءالله به طور دایم دانشجویان را در انتخاب تصمیمهای صحیح یاری خواهد رساند.وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با راهاندازی این واحد بتوان گامی مؤثر در کاهش انواع مشکلات زندگی، شغلی و اجتماعی روزمره دانشجویان و ارائه راهکارهای مناسب در جهت تصمیمگیری صحیح آنان برداشت.
نظرسنجی از طرح فرهنگی جوان و قانون
معاونت برنامهریزی و توسعه قضایی استان قم نیز به منظور ارزیابی کمی و کیفی طرح جوان و قانون که در مدارس آموزش و پرورش استان قم اجرا شده، اقدام به نظرسنجی از مربیان و دانش آموزان کرد. در راستای اجرای بند 5 ماده 156 قانون اساسی که پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه اصلی قوه قضاییه دانسته است، این معاونت طرح پژوهشی کاربردی خود را در سال 1386 پیرامون جرایم نوجوانان و جوانان با عنوان جوان و قانون ویژه دختران و پسران به انجام رسانید.همچنین برابر تفاهمنامه منعقده بین دادگستری کل استان قم و سازمان آموزش و پرورش استان از سوی مربیان امور تربیتی و مشاوران 40 دبیرستان به عنوان پایلوت به دانشآموزان ارائه شده است.با توجه به اینکه تحقیقات درخصوص ارتقای فرهنگ جامعه زمانبر است و کتابی میتواند از تأثیرگذاری بالا برخوردار باشد که نظرات مخاطبان اعم از خواستهها، ضعفها و قوتها در آن گنجانده شده باشد، از این رو این معاونت در مرحله دوم اقدام به ارزیابی کمی و کیفی این طرح به صورت نظرسنجی از مربیان و دانشآموزان تحت تعلیم با لحاظ متغیرهای متعدد کرده است.
منبع: نشریه مأوی