قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

:: حکم تعدد زوجات از حقوق زن است نه از حقوق مرد

علی مطهری در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات فائزه هاشمی گفت: سخنان ایشان تازگی ندارد، در حدود سال 79 که ایشان روزنامه زن را منتشر می کرد نیز اینگونه مطالب فمینیستی و ضد نظام خانوادگی اسلام زیاد منتشر می کرد. حکم تعدد زوجات که البته باید در جای خود و با شرط توانایی جسمی، روحی و مالی مرد انجام شود یکی از افتخارات اسلام است و از حقوق زن است نه از حقوق مرد. معمولا در اجتماعات بشری تعداد

 زنان آماده ازدواج از تعداد مردان آماده ازدواج بیشتر است.
اگر حکم تعدد زوجات را نپذیریم به این معنی است که همواره تعدادی از زنان فاقد شوهر باشند. البته اگر در جامعه ای تعداد زنان آماده ازدواج از مردان آماده ازدواج بیشتر نبود طبعا موضوع این حکم منتفی است. نفی این حکم در جوامعی که نیاز به آن دارند ظلم به برخی زنان است و به معنی تجویز فساد و فحشا است.

غربیها که این حکم را نپذیرفته اند یا در بخشی از جامعه ما که متاسفانه در اثر تبلیغات رژیم شاه و برخی غرب زده ها این حکم، قبیح تلقی میشود چه چیزی غیر از فساد و فحشا را جایگزین آن کرده اند؟ البته این حکم معمولا در مواردی با توفیق روبروست که مرد،همسر اول و همسر دوم درک درستی از فلسفه این حکم دارند و از سطح بالایی از معارف اسلامی برخوردارند و این حکم را راه حلی برای یک معضل اجتماعی می دانند که دنیا در حل آن وامانده است نه وسیله ای برای هوسرانی مرد.
اگر مردی دنبال هوسرانی باشد تن به تعدد زوجات نمی دهد بلکه در سایه سبک زندگی غربی که زمینه کامجویی از زنان مختلف را فراهم کرده است معشوقه هایی برای خود فراهم می کند و زیر بار تعهدات ازدواج دوم نمی رود. مساله مهریه هم احترامی است که اسلام برای زن قائل شده و با طبیعت و نیاز روحی زن و مرد سازگار است. خوب است ایشان به کتاب نظام حقوق زن در اسلام اثر استاد شهید مطهری مراجعه نمایند.

منبع : شبکه ایران

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 16:47

سلام و درود بر آقای علی مطهری و روح پاک پدرش که در زمانی که غربزدگی و زن زدگی بلیه ای همه گیر شده ، شجاعانه و بی هراس از تهمت ها و افتراها از احکام اسلام دفاع می کنند .

ایلیا چهارشنبه 23 تیر 1389 ساعت 18:41

سلام آیا چنین حرفی منطقی است خوب اگه اینجوری باشه بسیاری از حقوق را هم مردان نمی خواهند چی میشه هرج و مرج پس راه حل درست اینه که به قانون حقوق قوانین و فقه و اسلام احترام بگذاریم و با جان ودل بپذیریم اری بهترین راه این ست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 تیر 1389 ساعت 23:43 http://merchant_2010.mihanblog.com

اگر ما خانمها این حقوق را نخواهیم باید چه کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد