قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

پسرک یتیم

ساسان افسری-قاضی اسبق دادگستری

دیر به سر کار رسیده بودم . گرسنه و صبحانه نخورده. کیکی که همیشه در کشوی میزم برای روز مبادا گذاشته بودم ، برداشتم.درب اتاقم زده شد و نشد ، زنی ژنده پوش وارد شد . بیش از همه نکاه هراسان و لبهای خشکیده پسرک نگاهم را جلب کرد تا لباسهای ژنده و نازک مادرش در سرمای سوزان زمستان. زن بیچاره صیغه مرد میانسالی شده بود که با سه بچه روی دستش اور ا تنها گذاشته بود . آمده بود برای...

 کمک. دادخواهی. در یکی از توالتهای عمومی زندگی می کرد. دختر اول شوهرش از زن اولش آنچه که برای مرد باقی مانده بود را هم با خود برده بود . هیچ نداشتند، حتی شناسنامه .

     نگاه پسرک به من دوخته بود. او را به سمت خود خواندم و مثلاً نوازش ، مثلاً محبت ! کیک را به سمتش گرفتم و گفتم : مال تو . درب کیک باز شده بود و بوی آن کمی پیچیده بود . پسرک 4 ساله آب دهانش را قورت داد و با ولع پرسید : این چیه ؟ خوردنیه؟!

   مادرش بهت و واماندگیم را چاره کرد :تا حالا کیک نخورده. لبخند زورکیش تلخ بود . گفتم مال توئه، بخورش . برای تو خریدم. عجب جمله احمقانه ای. پسرک که تقریباً روی زانویم نشته بود سرش را برگرداند و با خوشحالی پرسید : مگه می دونستی که من و مامانی میایم اینجا؟ صدایم را مثل خودش بچه گانه کردم و گفتم : نه. پسرک از روی زانویم بلند شد . در حالی که به سمت مادرش می رفت گفت : تو که نمی دونستی من میام پس برای من نخریدیش .بده به همونی که براش خریدی .

خود قضاوت کنید : بلندی طبع این پسر را و فرومایگی  بعض دیگر را .

منبع: وبلاگ خاطرات دادگاه

نظرات 6 + ارسال نظر
یک رهگذر ناشناس یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 20:13 http://mardaneh.mihanblog.com/

سلام نگاهتان در جمع اوری مطالب و ارائه ی آن به مخاطب تحسین برانگیز است اما با عنایت به نوع نگرش و بازگو نمودن برخی مطالب که ریشه ی عقلایی ندارد و این موضوعات توسط ساسان افسری (قاضی اسبق دادگستری) کنونا بازگو شده و به شکل بسیار مغرضانه ای بدور از رعایت شئونات اخلاقی نیز دنبال می شود بهتر است هر چند پست پسرک یتیم در نوع خود دلنشین و به دل نیز می نشست اما انرا خذف کنید. موفق باشید

فرهاد ارجمند پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 00:49 http://tnovin.com

سایت حقوقی دانشور
daneshvarbook.com

سایت حقوقی طرح نوین
tnovin.com

سلام
اگه میشه مارا هم در وبلاگتان لینک کنید
ممنون میشم
موفق باشید

فرهاد پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 15:38 http://tnovin

با سلام
سایت حقوقی طرح نوین وابسته به موسسه آموزشی طرح نوین افتتاح شد!!!
اگر مایل بودید میتوانیم با هم همکاری کنیم
اگر میشود مارا با عنوان سایت حقوقی طرح نوین لینک کنید و بعد از طریق صفحه تماس با ما در سایت یا پست الکترونیک farhad-arjmand@msn.com مارا آگاه سازید تا شما هم لینک شوید
منتظرتان هستیم
موفق باشید...

۵۳۲ چهارشنبه 24 آذر 1389 ساعت 11:25 http://lawyer.blogfa.com

سلام خوبید
به نظرم عالی بود
من تمایل به تبادل لینک با توام اگر دوست داری با من تبادل لینک کنی
من رو با نام
حقوقدانان جوان
لینک کن و بهم اطلاع بده و بگو با چه اسمی لینکت کنم.
منتظرتم
فعلاً
http://lawyer.blogfa.com

راستی برید لینک زیر و برنامه های مربوط به قانون و حقوق رو برای دانلود قرار بدین
ممنون

http://lawyer.blogfa.com/post-572.aspx

http://lawyer.blogfa.com/post-797.aspx

http://lawyer.blogfa.com/post-904.aspx

دُم خروس سه‌شنبه 23 آذر 1389 ساعت 02:57

خیلی خوبه که یک قاضی به علم روز مجهز باشه اما تصویر خوبی که از فردی مثل شما می خواهد در ذهن نقش ببنده با تجربه تلخی که ما سال گذشته در دادگاهی در مجتمع قضایی صدر تهران داشتیم مخدوش می شه و باز آدم رو به شک می اندازه. قاضی پرونده ای که ما خواهان آن بودیم بدون اینکه سازشی بین طرفین دعوا باشد باستناد سازشی که وجود نداشت و امضاء نشده بود و مورد قبول نبود قرار رد دعوا صادر کرد! الان یک ساله که داریم می دویم تا به حق خودمون برسیم که با توجه به پارتی کلفت بودن خوانده پرونده معلوم نیست کار به کجا می کشه. اسناد ارائه شده یعنی سند مالکیت تقسیم نامه طرفین و کارشناسی مهندس قوه قضائیه همه و همرو این آقای قاضی نادیده گرفت و سازش تقلبی هم که معرکه آخر کارش بود.ایشون که یک شب از دعای خیر ما بی نصیب نیست ان شاء الله باقی قضات اینگونه نباشند.

با سلام
از اعلام نظر صادقانه شما و بیان یکی از مشکلات موجود نه در جامعه ما بلکه در جوامع بشری ممنون، اما نباید جرء را به کل تعمیم داد.قضات خوب نیز کم نیستند.
موفق باشید

فرهاد یکشنبه 21 آذر 1389 ساعت 10:19 http://daneshvarbook.com

با سلام
سوالات ازمون قضاوت 89 را در لینک زیر ببینید
پاسخنامه تا چند ساعت دیگر....
http://daneshvarbook.com/index.php/news/35-iran-law-news/183--89

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد