قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

اقامه دعوی ورشکستگی علیه دادستان فاقد مشروعیت قانونی است

نامه شماره 3001/24752/9001 تاریخ -....

جناب آقای احمدی-ریاست محترم دادگاه های عمومی و انقلاب تهران

با سلام و احترام

نظر به این که در دادگاه های عمومی حقوقی دادخواست های ورشکستگی که دادستان را خوانده دعوی قرار داده اند، پذیر فته می شود و این امر ضمن این که به زیان طلبکاران خواهان که غالباً بانک های دولتی هستند بوده، موجب تضییع حقوق بیت المال و طلبکاران است و نیز موحبات حضور بی جهت دادیاران نماینده را فراهم می آورد. نظریه ی شماره 7/7988 مورخ 2/10/1382 اداره حقوقی قوه قضاییه «مطابق ماده 415 قانون تجارت چنانچه دادستان یا بستانکاران مدعی ورشکستگی تاجر باشند، دعوی به طرفیت ....

ادامه مطلب ...

قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 همچنان مجری است

رییس قوه قضاییه: 

قانون مجازات اسلامی به قوت خود باقی است 

تهران - رییس قوه قضاییه با ابراز امیدواری نسبت به ابلاغ هرچه زودتر قانون مجازات اسلامی اعلام کرد تا تصویب نهایی و ابلاغ قانون جدید، قانون قبلی مجازات اسلامی به قوت خود باقی است. 


به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضایی با اشاره به اینکه به لحاظ برخی ایرادات جزئی قانون جدید مجازات اسلامی هنوز ابلاغ نشده است گفت: از آنجا که مهلت قانونی، قانون مجازات اسلامی تا پایان سال ?? بود و هنوز قانون جدید به تصویب نرسیده با کسب اجازه از مقام معظم رهبری قانون ...

ادامه مطلب ...

آدم شیاد و کرایه الاغ

قاضی دادگاه، آدم شیادی را که مال مردم را بالا می کشید، محکوم کرد که روی الاغ سوار کنند و در همه جای شهر بگردانند و جار بزنند که او آدم کلاشی است و کسی به او پول ندهد.

در پایان روز صاحب الاغ از او کرایه خواست.

 

یارو با پوزخند گفت: مرد حسابی! خودت از صبح تا حالا داری فریاد می زنی که من پول مردم را بالا می کشم، حالا با چه امیدی از بنده کرایه الاغت را مطالبه می کنی؟!