قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

اطلاعبه غیرفعال شدن تاپیک مشاوره قضایی اینترنتی

بازدید کننده محترم

متأسفانه باید به اطلاع برسانیم که، نظر به تغییر سمت و مکان شغلیِ قضاتی که پیشتر با ما همکاری داشته اند، مضافاً مشغله شدید شغلی آنان و همچنین خوشبختانه نظر به ایده وب سایت مستقلی برای مشاوره قضایی اینترنتیی و تعقیب مقدمات فراهم سازی ایجاد آن، تا اطلاع ثانوی امکان پاسخگویی به پرسش های قضایی شما میسر نمی باشد و به جهات فوق، تاپیک «مشاوره قضایی اینترنتی» غیر فعال است؛ لذا  تقاضا می شود از درج پرسش حقوقی خودداری نمایید.

ضمناً کاربرانی که مایل به همکاری با ما در وب سایت در حال ایجاد می باشند، می توانند نوع و کیفیت آن را در بخش نظرات عنوان نمایند.

با تشکر

ممنوعیت ضبط کل حقوق و مزایای کفیل

نظریه شماره 7/4861 مورخ 7/12/1390

اداره کل حقوقی اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه

«کسر حقوق کفیل پس از قطعیت دستور ضبط وجه الکفاله فقط وفق مقررات مواد 96 قانون اجرای احکام مدنی انجام خواهد شد.بنابراین توقیف کل حقوق و مزایای کفیل تا اخذ وجه الکفاله فاقد وجاهت قانونی است.»

زیرنویس:

ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی:

«‌ماده 96 - از حقوق و مزایای کارکنان سازمانها و مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت و شرکتهای دولتی و شهرداری‌ها و بانکها و شرکتها و بنگاههای‌خصوصی و نظائر آن در صورتی که داری زن یا فرزند باشند ربع و الا ثلث توقیف می‌شود.

‌تبصره 1 - توقیف و کسر یک چهارم حقوق بازنشستگی یا وظیفه افراد موضوع این ماده جایز است مشروط بر این که دین مربوط به شخص‌بازنشسته یا وظیفه‌بگیر باشد.

‌تبصره 2 - حقوق و مزایای نظامیانی که در جنگ هستند توقیف نمی‌شود.»

مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ زیر نظراداره کل زندانهای استان تهران افتتاح گردید و زندانیان جرائم گروه سرقت در این محل نگهداری می شوند.

این مجمتع از تاریخ 1/3/1391 آمادگی پذیرش کلیه زندانیان مرد جرائم گروه سرقت - به جز سارقین مسلح - را دارد.

به این ترتیب باید مراجع قضایی از معرفی و اعزام زندانیان سرقتی به سایر زندانهای استان خودداری نمایند.

نشانی و شماره های مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ:

نشانی: جاده قدیم قم، پلیس راه حسن آبادذ، جاده چرم شهر، کیلومتر 5، مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

تلفن: 56258061

دورنویس:: 56258060

از رؤیای قضاوت تا آرزوی وکالت

کاظم کاظم زاده - قاضی بازنشسته دیوانعالی کشور و وکیل دادگستری تهران

من، ساده اندیشانه چه خوشبین بودم به آن همه احساس گرانبها، ولی هرگز چنین نشد. زیرا قضاوت در ایران مشحون از خاطرات تلخ و شیرین و سرشار از آرزوهای برباد رفته است. هر لحظه و هر پرونده‌اش حکایتی است برای عبرت و معرفت روزگار و چه قدر فاصله است بین آرزو تا واقعیت خیال تا حقیقت، و سرانجام این که رنج‌ها و مرارت‌های قاضی شاغل در ایران چنان سنگین و کمرشکن است که پس از اتمام سی سال خدمت، عمری که عین برق و باد گذشت، قاضی را از لحاظ جسمی و روحی آنچنان خسته و ناامید و فاقد انگیزه می‌کند که ترجیح می‌دهد هرچه زودتر بازنشستگی خود را اعلام دارد. چه بگویم؟ شاید چرخ زمان طوری ....

ادامه مطلب ...