قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

نرم افزار سیستم جامع اجرای مفاد اسناد رسمی

مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی گفت: فاز اول نرم افزار سیستم مدیریت پرونده های اجرای اسناد رسمی تا مهرماه در کشور اجرایی می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمدجعفر باقرزاده با اشاره به راه اندازی فاز اول نرم افزار سیستم مدیریت پرونده های اجرای اسناد رسمی تا مهرماه امسال در ...

سراسر کشور، گفت: پایلوت این طرح سال گذشته در استان اصفهان آغاز شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است. 
وی افزود: نرم افزار اجرا حاصل کار، کارگروه تخصصی دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی است که با استاندارد سازی فرآیندهای مختلف و با همکاری دفتر توسعه فن آوری اطلاعات سازمان تهیه شده است.
باقرزاده گفت: در راستای اهدافی که از تولید این نرم افزار و مکانیزه نمودن فرآیندهای اجرا مدنظر بود، شاهد شفافیت بیشتر و سرعت در حیطه اجرای اسناد رسمی در کشور خواهیم بود.
وی افزود: با امکاناتی که در این نرم افزار پیش بینی شده است، این امکان برای مردم وجود دارد تا با داشتن شناسه و رمز عبور به سیستم مذکور وارد شده یا از طریق درخواست سرویس پیام کوتاه، پرونده های خود را پیگیری و از مراحل مختلف آن اطلاع حاصل نمایند.
مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی همچنین به قابلیت گزارش گیری آنی در این سیستم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این نرم افزار به مرکز داده های سازمان متصل است، این امکان نیز مهیا است تا تمامی عملیات اجرا در سراسر کشور نظارت شده و اقدامات واحدهای اجرا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پاسخگویی مناسب و کیفی به مراجعین ثبتی با شیوه سنتی امکان پذیر نیست و سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک بر مکانیزه نمودن تمامی فرآیندهای ثبتی است، افزود: حجم بالای کار ادارات اجرا و مشکلاتی که ناشی از سیستم سنتی بوده است، این ضرورت را ایجاب می کرد تا از شیوه های نوین و فن آوری روز جهت سهولت در کار استفاده شود.
باقرزاده تصریح کرد: زیرساخت های اجرایی فاز اول این نرم افزار در واحدهای اجرای مراکز استان های تهران، کردستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی نصب و راه اندازی شده و در اکثر واحدهای اجرای تابعه استان تهران نیز مراحل نصب و راه اندازی این نرم افزار به پایان رسیده است.
وی یادآور شد: پیگیری نصب زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در مابقی استان ها نیز با جدیت و مطابق با برنامه عملیاتی زمانبدی شده که در آن ملاک اولویت بندی، نتیجه بخشی و اتمام پروژه نرم افزار پاسخ استعلامات املاک از نظر زیرساخت بوده، در حال انجام است و روند این اقدامات به طور خاص در حال پیگیری و ارزیابی است.
مفاد اسناد رسمی برابر قانون قابلیت اجرایی در واحدهای اجرایی ادارات ثبت اسناد و املاک را داشته و نیاز به طرح دعوی و مراجعه به محاکم قضائی برای استیفای حقوق و اجرای مفاد مصرح در اسناد رسمی نیست. استفاده از فن آوری های نوین و سیستم های مکانیزه در حوزه اجرای اسناد رسمی، بی شک زمینه فراگیری بیشتر اجرای مفاد اسناد رسمی در جامعه و کاهش مشکلات مردم و مراجعه به محاکم قضائی را در پی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد