قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

پنجمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری

پنجمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در ساختمان دادگستری کل استان خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد. 
به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی رئیس دیوان عدالت اداری کشور در این مراسم گفت: استان خراسانرضوی در زمینه ورودی شکایات وارده به دیوان عدالت اداری رتبه نخست را در میان کل استانهای کشور دارا است. 
حجتالاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: کار در تمام حوزههای قوه قضاییه بسیار سنگین است و این امر در دیوان عدالت اداری به لحاظ حجم شکایات و رسیدگی به آنها ...

و همچنین اهمیت اینکه یک طرف شکایات دولت میباشد، از اهمیت و حساسیت ویژهای برخوردار است.
وی ادامه داد: با افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استانها، حضور مردم در دیوان عدالت اداری در تهران ضرورتی ندارد و مردم به راحتی میتوانند به شعب دیوان عدالت اداری در مراکز استانها مراجعه کرده و اطمینان داشته باشند که نیازی به مراجعه به تهران و معطلی برای رسیدگی به امور خود ندارند.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور در ارتباط با روال کار در این دیوان خاطرنشان کرد: روال کار در دیوان عدالت اداری به ویژه در چند سال اخیر با توجه به استفاده از فناوریهای نوین روز به نحوی برنامه ریزی شده است که ضرورت مراجعه حضوری به دیوان کاهش یافته و کار به صورت سیستمی و با استفاده از دادههایی که به سیستمها داده شده است انجام میشود.
وی با بیان اینکه کارها در دیوان عدالت اداری بر ساس قانون در چند بخش انجام میشود، ادامه داد: شکایاتی که مردم از دستگاهها و بخشهای دولتی دارند و تصمیماتی که دولت نسبت به اشخاص میگیرد و همچنین مسائل مربوط به مصوبات دولت و کمیسیونها که بسته به نوع شکایت در شعب یا مرکز مورد رسیدگی قرار میگیرد از جمله بخشهای انجام کار در دیوان عدالت اداری است.
منتظری در ارتباط با اشاره به آمار حجم شکایات ورودی استان خراسانرضوی به دیوان عدالت اداری اظهار داشت: با توجه به دقیق بودن آمار این سازمان، خراسان رضوی در سالهای اخیر با افزایش حجم شکایات ورودی مواجه است.
وی ادامه داد: میانگین ورودی شکایات کل کشور در سال گذشته در حدود 10 تا 13 درصد بوده است که این آمار در استان خراسانرضوی در همین زمان برابر با 22 درصد است و در سه ماهه اول سال جاری نیز با افزایش چشمگیری به 30 درصد رسیده است که جای نگرانی دارد.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور افزود: در همین راستا دستگاههای ذیربط باید وارد عمل شوند و آسیب شناسی کنند تا ریشه این مسئله را شناسایی و در مسیر حل کردن آن گام بردارند و امید میرود که افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسانرضوی موجبات افزایش میزان ورودی را فراهم نکند.
وی با بیان اینکه باید با ایجاد تعامل میان دیوان عدالت اداری و دستگاههای اجرایی میزان شکایات و مراجعات کاهش یابد، ادامه داد: چنانچه مسئولان امر و دستگاههای ذیربط اهتمام ویژهای به کاهش میزان شکایات داشته و تعاملات و مطالعات بیشتری داشته باشند، میتوانند تا حد زیادی از افزایش میزان شکایات ممانعت به عمل بیاورند.
منتظری حجم کل شکایات وارده به دیوان عالی عدالت اداری کشور را بالا عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته مجموعه واردههای ما به 110 هزار پرونده رسید که این تعداد باید میان 33 شعبه دیوان تقسیم میشدند و این آمار خود نشان از سنگینی بار شعب دیوان عدالت اداری دارد.

منبع: مأوی نیوز، دوشنبه 12 تیرماه 1391

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد