قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

شکلات مسموم، سوغات مسافر بین‌راهی اتوبوس‌ها

سارق اموال مسافران اتوبوس‌های مسافربری کسی نبود جز مسافر بین راهی که بعد از سوار شدن به اتوبوس به طعمه‌هایش شکلات و آبمیوه مسموم تعارف و آنها را بیهوش می‌کرد.

مرد مسافر وقتی چشم‌هایش را باز کرد، راننده اتوبوس را دید که مقابلش ایستاده بود و به‌صورتش آب می‌پاشید. کاملا گیج بود و نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است. چند لحظه که گذشت رفته‌رفته به یاد آورد که چند ساعت قبل در تهران سوار اتوبوس ...

مسافربری شده بود تا به شهرستان خمین برود.


در بین راه اما مسافر دیگری که کنارش نشسته بود، یک شکلات به او تعارف کرده و او بعد از خوردن شکلات به خواب رفته بود. مرد جوان که تازه متوجه ماجرا شده بود با عجله جیب‌هایش را گشت و فهمید که گرفتار یک سارق حرفه‌ای شده است؛ فردی که بعد از بیهوش کردن او، همه یک میلیون و 200هزار تومان پولی که همراهش بود سرقت کرده و ناپدید شده بود.


با شکایت جوان مسافر در کلانتری 208ترمینال جنوب تهران، مأموران در جریان فعالیت سارقی قرار گرفتند که به‌عنوان مسافر سوار اتوبوس‌ها می‌شد و بعد از نشستن کنار یکی از مسافران با او طرح دوستی می‌ریخت. سپس به او شکلات مسموم تعارف می‌کرد و بعد از بیهوش شدن طعمه‌اش، همه اموال وی را سرقت می‌کرد. درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی این مرد آغاز شده بود، چند شاکی دیگر هم با مراجعه به کلانتری، شکایت‌های مشابهی مطرح کردند.


همه آنها مسافرانی بودند که هنگام رفتن به شهرستان یا بازگشت به تهران، گرفتار دزد حرفه‌ای شده و با خوردن شکلات یا آبمیوه‌ای که او تعارف کرده بود، مسموم شده و همه اموالشان به سرقت رفته بود. با افزایش شکایت‌ها، پرونده در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری دزد حرفه‌ای وارد مرحله‌ای تازه شد.


مسافر بین‌راهی


ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند که سارق تحت تعقیب مردی حدودا 32ساله است که در همه سرقت‌ها، به‌عنوان مسافر بین‌راهی سوار اتوبوس‌ها شده است. از آنجا که بیشتر اوقات وی در شهرستان قم سوار اتوبوس‌ها شده بود، مأموران به چهره نگاری او پرداختند و تصویر وی در اختیار مأموران کلانتری ترمینال جنوب و همچنین پلیس شهرستان قم قرار گرفت.


درحالی‌که هر روز به شاکیان دزد حرفه‌ای افزوده می‌شد و افراد دیگری نیز با خوردن شکلات یا آبمیوه مسموم وی، طعمه نقشه او می‌شدند، ساعت هفت صبح هفتم تیرماه امسال مأموران کلانتری هنگام گشتزنی در ترمینال به جوانی حدوداً 35ساله مشکوک شدند.


چهره او شباهت زیادی به تصویر چهره نگاری شده دزد تحت تعقیب داشت و مأموران به بازرسی بدنی او پرداختند. جز مقداری پول، چیز دیگری همراه این مرد که خود را علی معرفی می‌کرد نبود و او حتی کارت شناسایی نیز همراه نداشت. مأموران که به وی مشکوک شده بودند او را به کلانتری انتقال دادند اما به محض ورود آنها اتفاق عجیبی افتاد.


رو در روی مالباخته


هنگامی که مأموران در حال انتقال علی به کلانتری بودند، آخرین طعمه سارق شکلاتی سراسیمه وارد کلانتری شد تا از او شکایت کند. این مرد سرگرم تعریف کردن ماجرای سرقت بود و توضیح می‌داد که چطور مرد سارق با تعارف کردن شکلات مسموم وی را بیهوش و اموالش را سرقت کرده که مأموران به همراه علی وارد کلانتری شدند.


مرد مالباخته به محض مشاهده علی، فریاد زد: «خودش است. او بود که مرا بیهوش کرد» و به طرف مرد جوان دوید. مأموران که مطمئن شده بودند جوان دستگیرشده همان دزد تحت تعقیب است، به بازجویی از او دست زدند و این مرد که پیش از این نیز به اتهامات اخاذی، زورگیری و سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود، به ربودن اموال شاکیان با استفاده از شکلات و آبمیوه مسموم اعتراف کرد.


سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود افراد زیادی از سوی این مرد هدف سرقت قرار گرفته باشند، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس او در روزنامه‌ها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد