قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

ترفند جدید مجرمین مالی-قابل توجه مغازه داران

شکی نیست که مجرمین حرفه ای در هر برهه از زمان به فراخور پیشرفت تکنولوژی، به همان نسبت مبادرت به ارتقاء طرق ارتکاب جرائم می نماید. نمونه زیر – که اخیراً در حال رواج است - مصداقی از آن است که جهت آگاهی بازدیدکنندگان منتشر تا مبادا در دام این اشخاص گرفتار آیند.

شخصی با معرفی خود به عنوان مأمور تعویض دستگاه کارت خوان بانک پارسیان در واحدهای صنفی، به یکی از مغازه های واجد این دستگاه مراجعه و با نشان دادن کارت هویت جعلی کارمند این بانک و با ...

ترفندهای مکارانه، تقاضای پر کردن فرمی را می نماید که متن آن متضمن مشخصات کامل هویتی صاحب مغازه، حساب بانکی وی، شماره سیم کارت هماهنگ کننده عملیات بانکی به صورت پیامکی و در نهایت منجر به اخذ تصاویر شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه و نمونه امضاء بانکی او شود.

متعاقب آن، متهم با الصاق عکس خود بر روی تصاویر فوق، به یکی از مراکز ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه مراجعه و تقاضای سوزاندن سیم کارت صاحب مغازه را به بهانه مفقودی می نماید و سپس اقدام به اخذ سیم کارت جدید می نماید، تا به این طریق پیامک هماهنگساز کنترل حساب بانکی از طریق موبایل را در اختیار گیرد و تأییدیه برداشت از حساب بانکی  به صورت پیامک به آن سیم کارت جدید ارسال می شود.

بعد از اقدامات فوق، متهم با مراجعه به بانک پارسیان شعبه سی 30 متری نیروی هوایی تهران بدواً مبادرت به اخذ پرینت حساب بانکی صاحب مغازه می نماید و آنگاه  با مراجعه به بانک پارسیان انزلی، تقاضای برداشت وجه از بانک پارسیان شعبه شهید بهشتی تهران-به عنوان بانک افتتاح کننده حساب- می نماید که خوشبختانه با هوشیاری کارمند این بانک و دقت در تصاویر اسناد مذکور متوجه می شود که امضاء و تاریخ تولد صاحب حساب ناخوانا بوده که مشکوک شده و در صدد تأیید بر می آیند که در این زمان متهم متواری می شود و در نیتجه برداشت وجه از حساب صاحب مغازه میسر نمی گردد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد