قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

پول زوری از صاحبان تلفن همراه

هرگز به این پیام ها پاسخ مثبت ندهید:

«برای دریافت اخبار سلامتی یک پیامک به شماره. . . ارسال کنید»

آهنگ پیشواز

روزنه
درآمد زایی به سبک پیامک زوری

همراه اول بدون توجه به نظر منفی مشترکان، همچنان از مشترکان بابت سرویس ارزش افزوده وجه دریافت می کند که بیشتر به پول زور شبیه است. با تغییر رویکرد اپراتور های تلفن همراه برای افزایش کسب درآمد از مشترکان خود، سرویس های ارزش افزوده در اولویت برای درآمد زایی قرار گرفته اند. اپراتور دوم شروع کننده این راه بود و حالا اپراتور اول نیز سعی دارد از قافله عقب نماند و پول خوبی از این راه کسب کند. همراه اول برای ....

همین منظور با چندین شرکت فعال در تولید محتوا و ارزش افزوده قرارداد منعقد کرده و شرکت های مذکور رقمی از هر پیامک بابت سود از همراه اول دریافت می کنند. ارسال حدیث، اخبار، فال حافظ، شعر و اخبار سلامتی و... از جمله محتوا های ارزش افزوده هستند که همراه اول با همکاری شرکت های ارزش افزوده به مشترکان خود عرضه می کند. همراه اول برای اینکه بتواند مشتری خوبی از این راه جذب کند، هر از چندگاهی اجازه می دهد پیامک هایی حاوی این عنوان که «برای دریافت اخبار سلامتی یک پیامک به شماره. . . ارسال کنید» ارسال می کند و بدون قید مبلغ دریافتی از هر پیامک مشترک را برای دریافت این گونه پیامک های بعضاً آزار دهنده ترغیب می کند.

جالب این که همراه اول در تمدید آهنگ پیشواز از مشترک نظر خواهی می کند اما برای خیل عظیم پیامک های ارزش افزوده که توسط شرکت های طرف قرارداد خود ارسال می شود، هیچ نظر خواهی ندارد.

حسینی یکی از مشترکان قدیمی همراه اول در این باره می گوید: از دست پیامک فال حافظ کلافه شدم. هر روز یک پیامک دریافت می کنم ولی با وجود ارسال گزینه عدم ارسال به سامانه ارسال کننده این پیامک همچنان از حساب من در هر قبض پولی بابت ارزش افزوده دریافت می شود. وی ادامه می دهد: نمی دانم چه باید کنم. با اینکه در سایت شرکت مربوطه وارد شدم و گزینه عدم ارسال را برایشان فرستادم، بازهم هر روز پیامک دریافت می کنم. گویا سیستم آنها خراب است یا از روی عمد برای دریافت درآمد پیامک را قطع نمی کنند. 

خدایی دیگر مشترک همراه اول نیز با گلایه مندی از رفتار شرکت های ارسال کننده پیامک می گوید: هر چه کردم نتوانستم سرویس ارزش افزوده یا پیامک «آ» را غیر فعال کنم. برخی از این شرکت ها با سوء استفاده از برخی اعتقادات و احساسات مشترک سعی در کسب پول دارند. متأسفانه متن عدم تمایل به دریافت اینگونه پیامک ها نیز کارساز نشده و همچنان از سوی همراه این پیامک را دریافت می کنم. 

نبود نظارت جدی بر روند کار این شرکت ها باعث شده تا مشترکان سردرگم شوند و این امر تنها راهی شده برای ایجاد شغل برای شرکت های همکار همراه اول و کسب پول راحت و بدون دغدغه برای اپراتور اول. با این کار شعار هیچ کس تنها نیست همراه اول باید به هیچ کس آرامش ندارد تغییر یابد. نکته جالب تری که همراه اول یا شرکت های طرف قرارداد این شرکت با مشترکان می کنند عدم اطلاع رسانی از حجم پیامک های ارسالی است ولی وقتی مشترک از همه جا بی خبر کد دریافت را فعال می کند، بعضاً پیامک هایی با حجم دو یا سه پیامک دریافت می کند! تعداد بالای کاراکتر های پیامک ارسالی سبب می شود که مشترک ناخواسته هر روز پول بالایی را از دست دهد. کاهش تعداد مشترکان به دلیل افزایش رقابت در بازار تلفن همراه سبب تأسیس شرکت های ارزش افزوده شده و اپراتور ها نیز راه درآمد زایی را فعلاً این راه می دانند. 

از زمانی که سیم کارت های اعتباری و اپراتور های مختلف وارد بازار تلفن همراه کشور شده اند، فروش صرف سیم کارت دیگر گزینه نخست برای درآمد زایی نیست و برای همین اپراتور ها به هر طریقی سعی دارند سودشان را بالا ببرند.

مأموی نیوز، دوشنبه 12 تیرماه 1391

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد