آگهی انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال 1386
ازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد بر اساس اعلام نیاز سال 1386 ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها ( در مناطقی که نیاز به تاسیس دفتر اسناد رسمی می باشد) از بین متقاضیان واجد شرایط زیر برای نقاط مختلف کشور از طریق آزمون کتبی سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید. داوطلبان واجد شرایط می توانند درموعد مقرر فرم درخواست ذیل این آگهی را تکمیل نموده و همراه با سایر مدارک مورد نیاز حداکثر تا وقت اداری روز پنج شنبه مورخ 10/8/86 از طریق پست سفارشی به نشانی صندوق پستی شماره1314-15875 سازمان سنجش آموزش کشور…
ارسال نمایند.
* بدیهی است به مدارک ناقص و ارسالی خارج از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد .
شرایط عمومی :
تابعیت جمهوری اسلامی ایران
داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دایم از خدمت
نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد
نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضایی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق .
شرایط اختصاصی :
1- داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی حقوق قضایی - علوم ثبتی- منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری .
*تذکر : افراد دارای مدرک تحصیلی معادل ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند .
2- داشتن 2 سال سابقه خدمات قضایی یا وکالت پایه یک دادگستری
3- داشتن مدرک کارشناسی با سه سال تمام سابقه دفتریاری
4- دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه به شرط داشتن هفت سال تمام سابقه دفتریاری اول .
5- دفتر یاران اول که در تاریخ تصویب قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1354 شاغل بوده و دارای 15 سال تمام سابقه دفتریاری باشند
6- متولدین 1/1/1337 لغایت 1/11/1362 مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهند بود .
7- سلامتی و تندرستی و داشتن توانایی جسمانی لازم برای امور سردفتری و عدم اعتیاد طبق تشخیص مرکز پزشکی قانونی .
8- عدم اشتغال و استخدام در مشاغل دولتی - قضاوت – وکالت – تجارت و عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری - موسسات - بیمه - موسسات دولتی یا وابسته به دولت - بانکها و شهرداریها ،.
مدارک مورد نیاز :
1- تکمیل برگ درخواست شــغل سردفتری اسناد رسمی .
2- 3 قطعه عکس 4 ×3 تمام رخ پشــت نویسی شده که در سال جاری تهیه شده باشد .
3- تصویر آخرین مدرک تحصیلی مطلوب
4- تصویر صفحات شناسنامه
5- تصویر برگ پایان خدمت یا معافیت دائم
6- رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ 000/50 ریال به حساب سیبا شماره 02171329005007 بانـــــــک ملی ایران شـــعبه ثبت کل کد 301 تهـــران به نام " تمرکز وجوه حاصل از برگزاری دوره های آموزشی خاص " قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی ایران بابت حق ثبت نام آزمون
7- تصویر گواهینامه آموزش مهارتهای هفتگانه علوم رایانه ( ICDL) از آموزشگاههای مورد تائید سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی و آموزش فنی و حرفه ای ( ارایه این گواهینامه تا قبل از صدور ابلاغ سردفتری نیز امکان پذیر می باشد )
8- مدارک دال بر ایثارگری ((آزادگان – جانبازان ) خانواده معظم شهدا و مفــــقودین هر دو صرفاً برای همسر و فرزندان – رزمندگان دارای حداقل 6 ماه متوالی و یا 9 ماه متناوب حضور در جبهه های جنگ تحمیلی ) )
9- مدارک دال بر داشتن 5 سال سابقه کار در دفاتر اسناد رسمی با تائید سازمان تامین اجتماعی
10- مدارک دال بر یکسال سابقه دفتریاری اول
11- مدارک دال بر سه سال سابقه دفتریاری دوم
نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام
متقاضیان واجد شرایط مــرد مدارک را به ترتیب ذکر شده در پاکت قطع A4 قرار داده واز تاریخ انتشار این آگهی حداکثر تا تاریخ 10/8/86 باپست سفارشی به نشانی : تهران صندوق پستی 1314-15875 ارسال نمایند0
حتما” عبارت مربوط به آزمون انتخاب سردفتراسنادرسمی بر روی پاکت قیدگردد0 به مدارک ناقص یامدارکی که بعدازپایان مهلت ثبت نام به پست تحویل شده ویاازطریق دیگرارسال گرددترتیب اثرداده نخواهدشدومدارک ارسالی ووجوه پرداختی به هیچ عنوان مستردنخواهدشد0
تاریخ برگزاری آزمون ونحوه توزیع کارت :
تاریخ برگزاری آزمون در روز جمعه مورخ 30/9/86 می باشد کارت ورودبه جلسه آزمون درروزهای چهارشنبه 28/9/86 و پنج شنبه 29/9/86 توزیع خواهدشد0 محل توزیع کارت و برگزاری آزمون متعاقبا از طریق رونامه های کثیر الانتشار به اطلاع داوطلبان خواهدرسید0 محل برگزاری آزمون منحصراً شهرستان تهران می باشد و آدرس حوزه های برگزاری در زمان توزیع کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید
موادآزمون وضریب انها:
1- حقوق مدنی باضریب 4
2- حقوق ثبت املاک باضریب 3
3- حقوق ثبت اسنادباضریب 3
4- معارف اسلامی واحکام باضریب 3
5- حقوق تجارت باضریب 2
6- ادبیات فارسی باضریب 2
7- حقوق جزاباضریب 1
8- ادبیات عربی باضریب 1
*تبصره: افراد ذیل ازشرکت درآزمون معاف هستند:
به منظورجذب افرادنخبه ودارای تحصیلات عالی تکمیلی برای سردفتری اسنادرسمی اشخاص ذیل ازشرکت در این آزمون معاف میباشندومی توانند فرم درخواست راتکمیل وبه همراه مدارک لازم ظرف مدت یک هفته مستقیما”به اداره کل اموراسنادوسردفتران واقع درتهران خیابان شهیدفیاض بخش (ضلع شمالی پارک شهر)ساختمان شماره یک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال نمایند0
1- افرادی که دارای مدرک اجتهاد از مراجع مسلم بوده ومدرک اجتهادآنهابه تایید هیات منتخب رئیس محترم قوه قضائیه برسد 0
2- افرادی که دارای مدرک تحصیلی دکتری دررشته های حقوق ، الهیات باگرایش فقه ومبانی حقوق ، ازدانشگاههای معتبر و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات وفناوری باشند0
3- افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشددررشته های حقوق والهیات باگرایش فقه ومبانی حقوق با معدل 17 و بالاتر (الف ) ازدانشگاههای معتبروموردتایید وزات علوم وتحقیقات وفناوری باشند0
4- بانـــوان
افراد دارای اولویت :
1- آزادگان ، جانبازان ، خانواده معظم شهدا و مفقودین ورزمندگانی که دارای سابقه شش ماه حضورمتوالی یا نه ماه حضورمتناوب درجبهه های جنگ تحمیلی هستند .
2- افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی دررشته علوم ثبتی هستند0( صرفاً افراد مشمول تبصره 3 ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 25/4/1354 )
3- دفتریاران واجدشرایط سردفتری باحداقل یک سال تمام سابقه دفتریاری اول ودفتریاران دوم واجدشرایط سردفتری باسه سال سابقه دفتریاری.
4- کارکنان دفاتراسنادرسمی واجدشرایط سردفتری که طبق گواهی سازمان تامین اجتماعی دارای 5 سال سابقه کاردردفتراسنادرسمی میباشند0
5- افرادمتاهل0
* تذکرات :
1- پس ازآزمون واعمال امتیازات ، تعیین افرادبرای محلهای موردنیازبادرنظرگرفتن اولویتهای انتخابی براساس بالاترین نمره حاصله وبنابه تشخیص سازمان ثبت اسنادواملاک کشور بعمل خواهدآمد0
2- تایید محل دفترخانه توسط ثبت محل برای پذیرفته شدگان سردفتری علاوه برشرایط مقررموکول به نصب تجهیزات سخت افزاری رایانه ای وامکان ایجادشبکه LAN درمحل خواهدبود0متقاضی با شرکت درآزمون به این مهم متعهد میگردد0
3- باتوجه به اینکه پس ازارسال وتحویل مدارک به پست ووصول آن تغییرمحل هیچیک ازاولویتهابه هیچ عنوان امکان پذیرنخواهدبودلذاتوصیه میگرددمتقاضیان محلهای موردتقاضاراطبق اعلام نیازهای ذکرشده درآگهی ازجهات مختلف موردبررسی قرارداده سپس انتخاب نمایند0لازم است عنوان حوزه ثبتی و کد مربوطه را در محلهای موردتقاضا(بند 11 برگ درخواست) به ترتیبی که درفرم درخواست مشخص شده به طورکامل وخواناقیدنمایندبدیهی است درصورتیکه متقاضی مشخصات بعضی ازاولویتهاراناقص درج نمایدفقط محل ومحلهائی که بطورکامل قیدشده ترتیب اثرداده خواهدشدومحلهای ناقص منظورنمیشود0
4- فقط به درخواستهائی که داخل درفرجه مقرروازطریق پست سفارشی ارسال گردیده ترتیب اثرداده خواهدشد0لذا ، ازمراجعه حضوری جهت تحویل مدارک جدا” خودداری شود0
5- قبول شدگان برای سردفتری اسنادرسمی درمحل موردانتخاب ، حق درخواست انتقال برای تهران به مدت 10 سال و برای سایر شهرهای غیر همتراز به مدت 5 سال را نخواهندداشت 0
6- برگ درخواست سردفتری باخط خواناو خودکارآبی بطورکامل تکمیل گردد0
7- ملاک احرازصلاحیت برای انتصاب سردفتری اسنادرسمی ، تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمی باشد 0
توجه!: برای دیدن اسامی استان ها و شهرستان هایی که اعلام نیاز نمودند، به لینک های ذیل مراجعه نمائید.
پیوست شماره یک :
http://www.sabt.gov.ir/Attachment/News/App1/952031250218605.jpg
پیوست شماره دو:
http://www.sabt.gov.ir/Attachment/News/App2/952031250218605.doc
پیوست شماره سه:
http://www.sabt.gov.ir/Attachment/News/App3/952031250218605.doc
توجه !، متن کامل آگهی در روز سه شنبه اول آبان در روزنامه های اطلاعات و جمهوری اسلامی (با توجه به اصلاحیه ذیل ) نیز منتشر شد. اصلاحیه آگهی سردفتری اسناد رسمی مندرج در روزنامه جمهوری اسلامی روز سه شنبه 1 آبان 1386 به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در خصوص چاپ آگهی انتخاب سردفتری اسناد رسمی سال 1386 در روزنامه جمهوری اسلامی، آگهی مذکور به شرح زیر اصلاح می گردد: در بند مربوط به نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام این آگهی و در سطر اول این بند، بعد از جمله "متقاضیان واجد شرایط ..." کلمه "مرد" از قلم افتاده است، لذا عبارت اصلاحی "متقاضیان واجد شرایط مرد مدارک را به ترتیب ذکر شده در پاکت قطع A4 قرار داده..." صحیح می باشد.