قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

مهریه دختران باید بر اساس شغل پدر زوجه تعین شود

طرح جدید مجلس برای پایان دادن به نابسامانی‌‏های ازدواج؛

نائب رئیس‌‏کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم‌‏، گفت: نمایندگان برای پایان دادن به نابسامانی‌‏های امر ازدواج، طرح تعیین مهریه بر اساس شغل پدر زوجه را تدوین کردند.
عزت الله یوسفیان مولا ، درگفت وگو با خبرنگار "ایلنا", از طرح جدید کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم، برای محدود کردن مهریه خبر داد و گفت‌‏: بر مبنای این طرح از این پس میزان مهریه اشخاص بر اساس شغل پدر زوجه تعیین می‌‏گردد و طرفین حق بالا بردن توافقی آن را ندارند.

وی افزود: این طرح توسط فراکسیون زنان مجلس و برخی از اعضا دیگرکمیسیون‌‏های مجلس برای افزایش آمار ازدواج و ترغیب جوانان در به جا آوردن سنت حسنه رسول اکرم (ص)، تدوین شده است و به احتمال فراوان در شورای نگهبان به سبب مغایر بودن با احکام شرعی مبنی بر عدم امکان تعیین سقف برای مهریه رد خواهد شد.


نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم گفت: طراحان طرح فوق برای‌‏حل این مساله نیز به استفاده از توانایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تصویب مباحثی که در برگیرنده مصالح جامعه است، اندیشده اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
bareei جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 12:26

با ادب
به خدا کودن تر از این یوسفیان نه در زمین که در کائنات پیدا نمیشه من نمیدانم این چطور خودش رو به این پست ها رسانده ، مطمئنا هم از آن کیلوئیاست .

گل بارون زده جمعه 12 اسفند 1384 ساعت 18:35 http://golebaroonzade.blogsky.com

سلام.
جالب اینجاست که کمیسیون زنان به جای حل مشکل بانوان در تشدید آن کمر همت بسته اند. با این تصویب این مساله متاسفانه این فرهنگ رواج پیدا میکند که کبوتر با کبوتر ... امکان ازدواج یک پسر متوسط با یک دختر متمول کم می شود و بالعکس . به این شکل که ازدواج ها در یک طبقه بندی ناهنجار قرار می گیرد.اعیان و اشراف با هم و طبقه متوسط هم با هم. این پاک کردن صورت مساله است نه حل آن. ایجاد فرهنگ ازدواج که احتیاجبه زمان نسبی دارد از آنجا که وقت گیر است حذف و به جای آن به دنبال راههایی هستند که سریع جوابگو باشد و این راهها مشکل جامعه ایران را حل نخواهد کرد.
پیروز باشید و مستحکم. بای

سلام
ضمن تحسین دقت نظر شما و موافقت با آن، امیدوارم که نمایندگان محترم در تدوین قانون حاضر آن را لحاظ نمایند.
Judge

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد