قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

ضوابط طرح سئوال حقوقی و نحوه دریافت پاسخ آن

بازدیدکننده محترم، پست «مشاوره قضایی اینترنیتی»، فعال است. ضوابط ذیل را بدقت مطالعه نموده و با رعایت آن اقدام به طرح سئوال نماید. به سئوالاتی که فاقد هریک از شرایط زیر باشد، پاسخ داده نخواهد شد.

 

ضوابط  طرح سئوال:

1) کاربر باید قبل از طرح هر گونه سئوال، در ابتداء با مراجعه به پست مشاوره قضایی اینترنتی یا جستجوگر با درج کلمات کلیدی مرتبط با سئوال خود، نسبت به پیدایش پاسخ آن اقدام  نمایید. تنها در صورت عدم یافتن پاسخ و اطمینان از تکراری نبودن آن، مبادرت به طرح سئوال نماید، تا به این طریق ضمن کاهش مدت انتظار حود در دستیابی به پاسخ، موجب صرف جویی در وقت خود و همکاران ما نیز شوید. کلیه پرسش ها با بانک اطلاعات سئوالات کاربران شده تطبیق داده می شود، تنها در صورت فقدان ....

سابقه طرح و تکراری نبودن آن ها، به پاسخ آنها اقدام می شود.

طرح سئوالات تکراری، با توجه به فرصت محدود زمان ما در پاسخگویی به سوالات، موجب بروز مشکلاتی از جمله کاهش سرعت روند رسیدگی و پاسخگویی به سوالات دیگر کابران مستحق معاضدت قضایی خواهد بود.

 

2) به منظور پاسداشت زبان شیرین فارسی و نیز تسهیل در خوانش سئوالات، پرسش ها باید به زبان فارسی مطرح شود. به پرسش های حقوقی که به صورت فونگلیش طرح می شود، پاسخ داده نخواهد شد.

 

3) با توجه به این که اطلاع ما از میزان معلومات و رشته تحصیلی ، شغل و محل اشتغال و اقامت سئوال کننده می تواند در نوع و کیفیت پاسخگویی مؤثر باشد، لذا موارد فوق حتماً بیان شود والا یه سئوال شما پاسخ داده نخواهد شد.

 

4) برای طرح سئوال خود می توانید از طریق بخش های 1) تماس با مدیر  وبلاگ 2) صندوق پستی 3) بخش نظرات در ذیل هر پست مبادرت به طرح سئوال نمایید.

 

5) با توجه به این که در حال حاضر زمینه پاسخگویی به سئوالات نظام وظیفه عمومی  وجود ندارد، لذا از طرح این نوع سئوالات خودداری نمایید.

 

نحوه دریافت پاسخ:

به منظور آگاهی طراحان سئوال از نتیجه آن، ارتقاء دانش حقوقی بازدیدکنندگان جدید، کلیه سئوال‌ها و پاسخ‌ آنها - با حفظ اطلاعات شخصی و محرمانه، از جمله نشانی پست الکترونیک - در وبلاگ قاضی دادگستر  و خبرنامه آن منتشر خواهد شد.

 

•  به جهت محدودیت های موجود، هیچ سئوالی به صورت ایمیل یا تلفنی پاسخ داده نخواهد شد. لذا پیشنهاد می شود حتماً در خبرنامه قاضی دادگستر عضو شوید.

 

تذکر مهم:

با توجه به این که به پرسش های حقوقی بر اساس قوانین مجری در زمان طرح آن پاسخ داده می شود و از طرفی فرصت محدود ما مانع از آن است که بتوانیم به بازنگری آنها بپردازیم، لذا چنانچه کاربران تعارضی میان پاسخ عنوان شده با قوانین جدید مشاهده نمودند، مراتب را اعلام تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد