قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

دانستنی های خدمت وظیفة عمومی - قسمت چهارم

آیا مشمولان می توانند جهت ادامة تحصیل به خارج از کشور مسافرت نمایند؟تحت چه شروطی؟      

     مشمولان می توانند برای ادامة تحصیل به خارج از کشور مسافرت نمایند. و پس از ترک تحصیل یا فراغ از تحصیل و نیز مشمولانی که پس از احضار به خدمت طبق آئین نامة اجرایی قانون خدمت نظام وظیفه به طور موقت به خارج از کشور مسافرت می نمایند در پایان مدت تعیین شده باید جهت رسیدگی به وضع مشمولیتشان خود را به سازمانهای وظیفه عمومی داخل کشور ....

معرفی نمایند.

 چه کسانی مشمول معافیت تحصیلی می گردند؟ 

دانش آموزان دانشسراها و دانش آموزان چهار سالة آخر دوره متوسطه و هنرآموزان هنرستانها و آموزشگاههای فنی و حرفه ای که ارزش تحصیلی دیپلم آنها از طرف مراجع صلاحیتدار معادل متوسط کامل شناخته شده، و دانشجویان و هنرجویان دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن مشمولیت برسند تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می دهند از اعزام به خدمت معاف خواهند بود. نیز آندسته از دانش آموزان فارغ التحصیل داخل یا خارج که برابر ضوابط وزارت آموزش و پرورش دیپلم شناخته شوند وبرای تحصیل در موسسه های آموزش عالی داخل یا خارج کشور ملزم به طی دوره پیش دانشگاهی باشند معافیت تحصیلی تعلق می گیرد.

فارغ التحصیلان دیپلمه تحت چه شرایطی می توانند برای ادامة تحصیل به خارج از ایران بروند؟  

فارغ التحصیلان دیپلمه در صورتی که از نظر قانون و بنا به گواهی وزارت فرهنگ و آموزش عالی حایز شروط اشتغال به تحصیل در خارج از کشور باشند و ادامة تحصیل آنان در رشته های مورد تایید وزارت فرهنگ و آموزش عالی باشد، می توانند با استفاده از مقررات معافیت تحصیلی برای ادامة تحصیل به خارج از کشور مسافرت کنند. 

دانش آموزانی که به سن مشمولیت نرسیده اند تحت چه شرایطی می توانند در خارج از کشور   تحصیل نمایند؟

دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت بخواهند در خارج از کشور ادامة تحصیل دهند در صورتی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش باشد می توانند از معافیت تحصیلی برای ادامة تحصیل در خارج از کشور استفاده نمایند.

 دانش آموزانی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت از کشور خارج می شوند و در دورة دبیرستان مشغول تحصیل می گردند، در چه صورت می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند؟ 

دانش آموزانی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت از کشور خارج و در دوره دبیرستان مشغول تحصیل شده باشنددر صورتی که تحصیل آنان واجد شرایط مشمولان مشابه در داخل کشور بوده و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند.

وضعیت فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور و فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران به چه نحو می باشد؟ 

فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور و فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همچنین کسانی که قانوناً تحت کفالت یا ولایت قانونی آنها هستند نیازی به اخذ تاییدیه از آموزش و پرورش ندارند و ادامة تحصیل آنان در رشته های عالی و دانشگاهی با تایید وزارت فرهنگ و آموزش عالی بلا مانع خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد