قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

دانستنی های خدمت وظیفة عمومی - قسمت پنجم و پایانی

 وضعیت مشمولان دیپلمه که در مسابقات اعزام به خارج جهت ادامة تحصیل شرکت می نمایند چگونه است؟ 

     مشمولان دیپلمه که در مسابقات اعزام به خارج جهت ادامه تحصیل شرکت می نمایند مانند   مشمولین هم طبقة خود به خدمت اعزام و پس از اعلام قبولی قطعی ترخیص خواهند شد و چنانچه   حداکثر ظرف 6 ماه از تاریخ اعلام قبولی قطعی بدون عذر موجه از کشور خارج نشوند حق ادامة تحصیل نخواهند داشت. 

 وضعیت دانشجویانی که در خارج از کشور....

با استفاده از معافیت تحصیلی به تحصیل اشتغال دارند   چگونه است؟ 

     دانشجویانی که در خارج از کشور با استفاده از معافیت تحصیلی به تحصیل اشتغال دارند    چنانچه در حین تحصیل به کشور مراجعت نمایند موظفند حداکثر ظرف 6 ماه از کشور خارج شوند. در غیر اینصورت حق خروج از کشور را نخواهند داشت. 

وضعیت مشمولانی که در خارج از کشور موفق به اخذ دیپلم می گردند، چگونه می باشد؟

مشمولانی که در خارج از کشور موفق به اخذ دیپلم شده باشند، چنانچه در رشته های مورد تایید وزارت فرهنگ و آموزش عالی و برابر مقررات و ضوابط آن وزارتخانه مشغول تحصیل شده یا بشوند تا رسیدن به درجة دکتری می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. کنترل وضعیت پیوستگی تحصیلی و سایر شرایط این قبیل مشمولین به عهدهء وزارت فرهنگ و آموزش عالی (اداره کل دانشجویان خارج از کشور) خواهد بود

وضعیت دانشجویانی که با استفاده از معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول تحصیل می باشند در صورت انتقال به دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی داخل کشور چگونه است؟ 

دانشجویان فوق چنانچه به دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی داخل کشور انتقال یابند به شرط این که فاصلة تحصیلی آنان حداکثر از یک سال تجاوز نکند، برای آنها کارت معافیت تحصیلی صادر می شود.

وضعیت فارغ التحصیلان فوق لیسانس و بالاتر و متخصصان ذکور ایرانی مقیم خارج از کشور برای ورود به ایران چگونه می باشد؟ 

در زمان صلح به کلیه فارغ التحصیلان فوق لیسانس و بالاتر و متخصصان ذکور ایرانی مقیم خارج از کشور اجازه داده می شود یک بار در سال حداکثر برای مدت پنج ماه به منظور شرکت در سمینارها و دوره های خاص تخصصی، بازدیدهای علمی و انجام پروژه های کوتاه مدت و ارایة خدمات خاص کوتاه مدت بنا به دعوت وزیر ذی ربط (با تایید وزارت اطلاعات و ستاد کل نیروهای مسلح) بدون بررسی وضعیت خدمت وظیفة عمومی، به جمهوری اسلامی ایران سفر نمایند.

وضعیت مشمولانی که دارای تابعیت مضاعف می باشند و به موجب تابعیت غیر ایرانیشان خدمت سربازی را طبق قوانین کشور دوم گذرانده اند، از لحاظ قوانین ایران چگونه می باشد؟

ایرانیان فوق به موجب تابعیت ایرانیشان و طبق قوانین ایران مشمول و ملزم به طی دوران خدمت سربازی می باشند. مشمولین فوق می توانند تقاضای ترک تابعیت ایران کنند تا از شمول خدمت سربازی معاف گردند. و یا در صورت احراز شرایط مقرر از معافیتها و دیگر امکانات برخوردار گردند. 

طبق مجوز  شماره 4/10/708/م/4 وزارت امور خارجه مورخ 1376 به تمام کنسولگریهای ایران که تا سال 1385 تمدید شده است؛ مشمولان مقیم خارج از ایران با هر سطح تحصیلات می توانند با مراجعه به نمایندگان کنسولی ایران و تکمیل اوراق مربوطه، هر سال یک بار و به مدت 3 ماه به ایران سفر کنند.

هر چند که خرید خدمت سربازی برای مشمولان مقیم ایران منتفی گردیده است، لکن مشمولان مقیم خارج از ایران  در صورتی که قبل از اتمام هفده سالگی( و نه حتی 17 سال و 1 روز)، در سن مشمولیت، خارج از ایران بوده باشند و نیز در تاریخ 8/11/1376 در ایران نباشند، می توانند با پرداخت مبلغ 000/000/50 معادل پنج میلیون تومان نسبت به خرید دوران خدمت سربازی اقدام نمایند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود داوری دوشنبه 24 اردیبهشت 1386 ساعت 04:48

بارض سلام : پسرم دیپلم خود را از هنرستان فنی و حرفه ای گرفته و وی متولد 1/1/1367 است .آیا بدون گرفتن دفترچآماده به خدمت میتواند در کنکور امسال ( 1386) شرکت نماید ؟ آیا در صورت قبولی برای ثبت ئنام در دانشگاه مشکلی نیست ؟ لطفا از طریق همین ایمیل راهنمایی بفرمایید . با نهایت سپاس و تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد