قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قرارداد تلفنی

عقد قرارداد تلفنی در حقوق ایران ملزم به تعیین مکان مشخص است

پژوهشی که در زمینه ایجاب و قبول در حقوق موضوعه انجام شده، تصریح کرده است که در عقود تلفنی، به منزله عقد بین حاضرین از نظر زمانی می‌باشد چرا که فاصله زمانی وجود ندارد اما در مورد مکان انعقاد عقد در مکانی صورت می گیرد که قبولی در آنجا به طرف موجب اعلان می شود.

به گزارش «شبکه خبر دانشجو»، رضا چراغعلی در ...

پایان‌نامه خود با عنوان «ایجاب و قبول در حقوق موضوعه و مقایسه آن با حقوق مصر» اظهار داشته است: توافق دو اراده، زمانی صورت می گیرد که در برابر پیشنهادی که ایجاب نام دارد قبول از جانب مخاطب و مطابق با آن صورت گیرد و به این صورت عقد منعقد می شود این ایجاب و قبول، گاه توسط دو نفر در مجلس واحد صادر می شوند و گاه نیز توسط دو فرد غائب رخ می دهد.

این پژوهش که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق(ع) ارائه‌ شده است، خاطرنشان می‌کند: ایجاب پیشنهادی است که ناشی از اراده یک طرف بوده و در برابر طرف خطاب خود صادر می شود و او در صورت تمایل می تواند با صدور قبولی آن عقد را منعقد سازد؛ اگر موجب زمان معینی را برای صدور قبولی تعیین کرده باشد پس او در تمام طول این مدت حق رجوع از ایجاب خود را نداشته و بر پیشنهاد خود ملزم می‌باشد.

این پژوهش یادآور شده است: ایجاب به تنهایی نمی تواند عقد را منعقد سازد بلکه نیاز به تعبیری دیگر به نام قبول از جانب شخصی که پیشنهاد ایجاب به او صورت گرفته است داریم و این قبول باید از تمام جهات یعنی عناصر اصلی عقد با ایجاب خود مطابقت داشته باشد؛ هر چند در سایر عناصر فرعی مطابقت نداشته باشد.
این پژوهش تاکید کرده است: قبول از جانب مخاطب در زمان و مکان معینی صادر می شود که مورد توافق است و اگر توافقی در این زمینه صورت نگرفته باشد عقد در مکانی که اعلان قبول صادر می شود و نیز در همان زمان منعقد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد