قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

مبلغ دیه در سال 138۷

 

ارزش ریالی دیه هر سال از سوی وزیر دادگستری به رییس قوه قضاییه پیشنهاد و پس از تایید این مقام مراتب به مراکز ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

برای تعیین این مبلغ در سال 138۷، در جلسه اخیر مسوولان عالی قضایی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه مبلغ دیه سال ۱۳۸۷ را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام نمود.

قابل ذکر است که ارزش ریالی دیه کامل یک مرد مسلمان درسال 1386 مبلغ 350 میلیون بوده است.

 
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد طرزی رودی دوشنبه 12 فروردین 1387 ساعت 01:12 http://www.mohammadtarzi.blogsky.com

سلام جناب آقای قاضی
من یه جوون 20 ساله هستم یعنی متولد 2/8/1367 هستم اولا سوال اول راجع به معافیت از سربازی است
من مادرم دچار بیماری اعصاب و روان مزمن میباشد و یک برادر دارم که از من کوچکتره و متولد 1371 است و پدرم هم 53 سال عمر دارد و به غیر از مادر من یه زن دیگه داره که از اون زن یه دختر داره که متولد 1385 است آخه سه سال بیشتر نمیشه که زن گرفته
من رفتم اداره سرپرستی و هماهنگی بهزیستی استان خراسان و تمام مدارک خودم و مادرم رو بردم و برای معافیت اقدام کردم و اونجا دکتر گفت تا یه ماه دیگه براتون یه جواب میاد ولی هنوز که نیومده با وجود این که از یه ماه خیلی بیشتر رد شده .
توی همون پرونده های مادرم نوشته که از سن 14 سالگی به همین بیماری مبتلاست و علتش هم مشخص نیست
می خواستم بگم که آیا من معاف می شم یا نه ؟؟؟؟
و اگه من معاف بشم آیا برادرم میتونه معاف بشه یا نه؟؟؟؟
ممنون میشم اگه زودتر جوابم رو بنویسید
من محمد طرزی از شهر خواف هستم ولی خواهش می کنم که وقتی جوابم رو نوشتید بگید که پاسخ به جواب یه جوون 20 ساله و اسمی از من نبرید
خواهش می کنم
ممنونم
من یه سوال دیگه هم دارم که بعدا می نویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد