قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق69)تعیین استعلام پلاک ثبتی آپارتمان بدون دانستن پلاک

سوال:

سلام.من دادخواستی مبنی بر الزام به تنظیم سند رسمی یک واحد آپارتمان واقع در زمینی به پلاک ثبتی .. به دادگاه دادم و پلاک ثبتی واحد مورد نظر را ندارم،آیا قاضی استعلامی از ثبت در مورد آپارتمان مزبور خواهد کرد؟.

 البته لازم به ذکر است که قاضی از ثبت اسعلامی در مورد زمین محل احداث آپارتمان ها کرده است، من باید در مورد آپارتمان مزبور چه کنم دیگر؟؟؟.

ناشناس

پاسخ:

اولا:مطابق ماده 199قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب درامورمدنی که مقرر می دارد: « در کلیه امور حقوقی دادگاه علاوه بر رسیدگی به دلائل مورد استناد طرفین ...

دعوا، هرگونه  تحقیق یا اقدامی که برای کشف  حقیقت  لازم  باشد  انجام خواهد داد» ،مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده  مجاز به هر گونه تحقیق - نه تحصیل دلیل - جهت اجراز مالکیت و تعیین پلاک آپارتمان شما می باشد.

ثانیا": چون ادارات ثبت اسناد و املاک کشور، املاک اشخاص را تنها با پلاک می شناسند و نه خود اشخاص، به عبارت دیگر؛ در این اداره از پلاک یک ملک به مالک آن می  رسند و نه  از شخص به پلاک ملک، لذا شما هم می توانید با مراجعه به شهرداری محل به نحو مقتضی، محدوده دقیق ملک را تعیین و در صورت وجود پلاک ثبتی، همکار محترم قضایی مان را در کشف واقع مساعدت نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد