قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

حکم مفتوح

ع.ر.م –قاضی دادگستری

در یکی از رزوهای شلوغ کاری، از شاکیان پرونده طی تماس تلفنی با شعبه اعلام داشت که آقای قاضی اگر بیایم می توانم حکم مفتوح بگیرم؟.لحظه ای با خودم تأمل کردم که ...

حکم مفتوح دیگر چیست؟.دراین مدت چند ساله قضاوت چیزی دراین خصوص نخوانده و از همکارن نیز نشنیده ام.لذا پرسیدم که آقا حکم مفتوح چیست و منظور شما چه می باشد؟.گفت: همین حکمی که در را می شکنند و می روند تو.

گفتم منظور شما این است که طرف شکایت شما در محلی مخفی شده و امکان دسترسی به وی در خارج از آن محل نیست مگر این که حکم ورود به منزل و مخفیگاه داشته باشید؟، گفت بله همین، همین.

آشنایی با اصطلاحات رایج در لسان محاوره ای مردم و انطباق آن با لسان قانونی نیز خود نکته قابل توجه است مثلا" عوام یم گویند آقای قاضی می خواهم طرف را یوم الاداء کنم، که منظور وی اعمال ماده 2 قانون نحوه محکومیت های مالی یا 696 قانون مجازات اسلامی تعزیرات است.

نظرات 4 + ارسال نظر
جعفری جمعه 21 تیر 1387 ساعت 15:08 http://www.edalatkhahh.blogfa.com

سلام عزیز حالت چطوره؟ این چند وقته درگیر امتحاناتو اداره بودم ببخشید سر نزدم بهتون خاطرتونم جالب بود

ایراندخت دوشنبه 17 تیر 1387 ساعت 14:42 http://irandokht_ba@yahoo.com

جناب آقای قاضی دادگستر
با سلام
احتمالا شما من رو خاطرتون نیست با این حجم سوال هائی که جواب می دهید اما امدم بگم که برادرم به لطف و راهنمائی شما بعد از هفت ماه خدمت معاف شد. یادتون آمد؟
ما شرایطش رو داشتیم ولی به دلیلی غیبتش موقعیت رو از دست داده بود. ولی به لطف اون نامه ای که کمک کردید الان یک هفته ای می شه که کارهای تصفیه حسابش رو انجام داده و برگشته. واقعاْ آشنائی با وبتون معجزه بود معجزه. نمی دونم با چه زبونی از شما تشکر بکنم. واقعاْ عاجزم. ما واقعاْ به شما مدیونیم...
ولی امیدوارم خداوند بزرگ خودش همیشه حامی و نگهدارتون باشه. الان هم دارم براش اینترنتی دنبال کار می کردم امیدوارم تو این مورد هم موفق بشم.
بیخود نیست می گند خواستن توانستنه .
موفق و پیروز باشید.

با سلام
از لطف شما ممنون، خوشحالم که کمک من مؤثر واقع شد.
همچنانکه پیشتر بیان داشتم،با اراده ای که در شما وجود دارد، بقینا در این کار هم موفق خواهید شد.
خدا نگهدار

[ بدون نام ] جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 09:56

لطفا مشخص کنید چند روز یکبار جواب سوالات را میدهید

با سلام
فعلا ماهی یک مرتبه مگر در صورت اقتضای فوریت قبل از آن.

hoda چهارشنبه 15 خرداد 1387 ساعت 15:24

خیلی جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد