قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق 259) تحصیل در رشته حقوق و ورود به شغل قضاوت

سئوال از آقای هادی:

با سلام
اینجانب دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق هستم دو سؤال از محضر شما دارم امیدوارم پاسخ دهید:
1- آیا اجازه شرکت در آزمون ارشد حقوق جزا دانشگاه سراسری و آزاد را دارم؟
.2- اگر پاسخ سؤال اول مثبت است آیا پس از قبولی و فارغ التحصیلی می توانم در آزمون قضاوت شرکت کنم؟ با توجه به اینکه مدرک کارشناسی حقوق نیست.

پیشاپیش از پاسخ شما کمال تشکر را دارم.

پاسخ از ما:

 سلام.  پاسخ سؤآل اول شما مثبت است؛ یعنی شما حق  شرکت در آزمون ...

کارشناسی ارشد رشته حقوق  را دارید.

در خصوص سؤال دوم باید گفت:

قانون راجع به استخدام قضات و شرایط کارآموزی ‌مصوب 1343.2.19 (‌کمیسیون مشترک دادگستری) مقرر می دارد:

‌ماده 1 - از تاریخ تصویب این قانون شرایط ورود به خدمت قضایی به قرار زیر است:

1 - تابعیت اصلی ایران.

2 - داشتن دانش‌نامه لیسانس در رشته قضایی از دانشکده‌های حقوق داخله و یا لیسانس حقوق از دانشکده‌های حقوق خارجه و یا درجات بالاتر از‌آنها.

3 - داشتن مذهب اسلام و امانت و معروفیت به حسن اخلاق و دیانت و علاقمندی به سنتهای ملی.

4 - اتمام دوره کارآموزی.

5 - سن بیست و پنج سال تمام.

بر اساس بند 2 از ماده مرقوم شما نمی توانید در آزمونهای استخدامی مشاغل حقوقی از جمله قضاوت شرکت نمایید.

موفق باشید

نظرات 1 + ارسال نظر
امین شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 20:22

خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد