قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

سارقان کامپیوترهای خودرو ( E.C.U) دستگیرشدند

سی ام آبان ماه سال جاری مأموران کلانتری 144 در حین گشت زنی در منطقه تهرانپارس به سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مظنون و در بازرسی از پراید به علت وجود تعداد 9 دستگاه" کامپیوتر خودرو ECU "، خودرو را توقیف و راننده آن به نام "بهمن" ( 25 ساله ) نیز به کلانتری منتقل گردید . 

با تشکیل پرونده مقدماتی ، متهم به دستور"ولیزاده " بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه چهار ، جهت رسیدگی تخصصی به موضوع ...

در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
متهم در مقابل کارآگاهان گفت: خودروی پراید متعلق به دوستم "هادی" است و من هیچ اطلاعی از وجود ECU ها در داخل آن نداشتم و خودرو را نیز به صورت امانت گرفته ام .
با شناسایی هادی ، کارآگاهان چهارم آذر ماه 1388 متهم را در خیابان جشنواره دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند . وی در ابتدای حضور در پایگاه پلیس آگاهی موضوع سرقت را انکار کرد و گقت : ما سرقت نمی کنیم بلکه
ECU ها را دو نفر از دوستانمان به اسامی "علی" و "محمدرضا" به ما می دهند و من به اتفاق فرد دیگری به نام "ایمان" به دست مشتری ها می رسانیم .
کارآگاهان در ششم آذر ماه 1388 "ایمان "را در منطقه تهرانپارس - خیابان احسان و دو نفر دیگر به اسامی "علی "و "محمدرضا" را روز بعد در همان محدوده شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر کردند . با دستگیری تمامی متهمان که هر یک ابتدا انگشت اتهام را به سوی دیگری نشانه می گرفتند و خود را بی اطلاع از موضوع معرفی می کردند ، با تحقیقات بیشتر تیم کارآگاهان مشخص شد که این افراد چند سالی است طرح دوستی را با یکدیگر ریخته اند همگی دارای اعتیاد به موادمخدر از نوع "کراک "و "شیشه" بوده و مدتی است که ابتدا برای هزینه تهیه موادمخدر اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو از جمله"کامپیوتر خودرو
ECU "نموده و در ادامه به صورت منظم و روزانه دست به این کار می زنند . متهمان یک نفر به نام "مهدی "را مالخر اموال مسروقه معرفی کردند که کارآگاهان با شناسایی وی که در فروشگاهش در بازار امیرکبیر ( چراغ برق ) دستگیر کردند . "مهدی "نیز پس از انتقال به پایگاه چهارم در ابتدا هرگونه آشنایی با متهمان را انکار اما با بررسی های بیشتر و ارائه دلایل و مدارک مستند و غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان با اظهارات عجیب و قریبی به کارآگاهان گفت : این افراد با خودروهای هیوندایی AZERA ، زانتیا و تویوتا به مغازه من می آمدند و می گفتند که ما دارای نمایندگی مجاز ایران خودرو هستیم و من نیز زمانیکه مشتری های خرید"کامپیوتر ECU "به من مراجعه می کردند با آنها تماس می گرفتم و به تعداد درخواست مشتری به این افراد سفارش می دادم .
با توجه به مدارک موجود و اعترافات متهمان ، تاکنون مالخر به خرید صدها دستگاه"کامپیوتر
ECU " اعتراف کرد که پس از رد مال مسروقه 150 نفر از مالباختگان شناسایی و اموال خود را تحویل گرفته اند .
با تحقیقات اولیه مشخص شد که بهمن دارای سابقه سرقت لوازم داخل خودرو و پویا نیز دارای سابقه سرقت خودرو در سال های گذشته و دستگیری و تحمل زندان و رد مال می باشند و تحقیقات در خصوص دیگر سوابق احتمالی متهمان نیز ادامه دارد .
سرهنگ "عباسعلی محمدیان "، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ادعای یک فروشنده باسابقه لوازم خودرو در بازار امیرکبیر تهران مبنی بر اینکه سارقان گفته اند دارای نمایندگی مجاز ایران خودرو بوده و با اظهارات آنها اقدام به سفارش کرده است ، از نظر مراجع انتظامی و قضایی منطقی و قابل قبول نیست ؛ هم اکنون با اطلاع رسانی گسترده ای که از سوی دستگاه محترم قضایی و همچنین مراجع انتظامی به صورت روزانه در رسانه های ارتباط جمعی به طور مؤکد و مکرر می شود افراد و خصوصا مغازه داران و فروشندگان مجاز به خرید اموال مشکوک به سرقت نیستند .

منبع: ایرنا، مروخ 27/9/1388

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد