قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

10 فاجعه انسانی سال 2009

سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی با اشاره به شکست تلاش ها در زمینه مبارزه با سوء تغذیه و ایدز در سال 2009 در جهان، 10 فاجعه انسانی این سال را برشمرده است.

به گزارش سایت سازمان پزشکان بدون مرز، غیرنظامیان ....

گرفتار در خشونت های جنگی در شمال یمن، قطع کمک های انسانی در افغانستان، خشونت های فراگیر در مناطق شرقی کنگوی دموکراتیک، جنگ و عدم دسترسی به بهداشت و درمان در سومالی، وضعیت مخاطره آمیز در جنوب سودان (دارفور)، شکست تلاش ها در زمینه مبارزه با سوء تغذیه، عدم موفقیت در کنترل ایدز، کشته و زخمی شدن صدها نفر با تداوم درگیری ها در سریلانکا، مشکلات عدیده غیرنظامیان در پاکستان، کوتاهی در درمان بیماران و کنترل بیماری های واگیردار 10 فاجعه انسانی سال 2009 را تشکیل می دهند.

"کریستوف فورنیه" مدیرکل سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به روند افزایش کشتار غیرنظامیان در سال 2009 ، اظهار داشت: شکی نیست که همواره غیر نظامیان قربانی جنگ ها بوده اند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با پیامدهای جنگ، اظهار داشت: در کشورهایی همچون سریلانکا و یمن جنگ های خونین کمک رسانی به غیرنظامیان را فلج کرده است.

این گزارش در حالی است که وضعیت دردناک غزه به واسطه محاصره رژیم اسرائیل نیز یکی از فجایع جهان است که در سکوت بین المللی ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد