قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

دستگیری «مرد هزار چهره» توسط پلیس تهران

مرد هزار چهره پس از 16 فقره کلاهبرداری توسط پلیس امنیت پایتخت دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ قاسم‌لویی ـ رییس پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ ـ درباره جزییات این خبر، اظهار کرد: طی شکایت فردی در ...

یازدهم مهر ماه امسال مبنی بر کلاهبرداری شخص کانادایی به نام «آلاستاس اسپیدمان» عنوان کرد این فرد اقدام به خرید 33 دستگاه کامپیوتر کرده و پس از انتقال کامپیوترهای خریداری شده به آپارتمان فرد مورد نظر در نیاوران، خریدار به بهانه این که پول‌هایش به سرقت رفته است، از دادن پول‌های اقلام خریداری‌شده خودداری کرده که در نتیجه شاکی هم به دلیل باز شدن درب کامپیوترهای خریداری شده به پلیس شکایت کرد.

وی با اشاره به این که پس از مراجعه پلیس به محل سکونت فرد مورد نظر ماموران مشاهده کردند که فرد کلاهبردار از محل سکونتش متواری شده است، افزود: طی بررسی‌های پلیس مشخص شد که کلاهبردار به نام «حسام ـ م» ساکن قزوین 26 ساله است که با دو دختر دانشجوی رشته پزشکی در ارتباط بوده و یکی از آن‌ها به عنوان مترجم به او کمک می‌کرده است.

رییس پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: «حسام» با دادن یک چک یک میلیون و 400 هزار تومانی به صاحب آپارتمانی که در آنجا سکونت داشت، اقدام به فرار کرده بود که ماموران با انجام شگردهای پلیسی و تحت کنترل قرار دادن چند خط تلفن همراه فرد متواری، چند تن از دخترانی که با متهم در ارتباط بودند را شناسایی و در ادامه با گذاشتن یک قرار صوری توسط این افراد با این کلاهبردار در میدان «تجریش»، «حسام» را در 13 مهر ماه امسال دستگیر کردند و پرونده‌ به بازپرس شعبه دادسرای ناحیه یک ارجاع داده شد.

به گفته وی، متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها‌ی خود اعتراف کرد که با معرفی کردن خود به عنوان ایرانی که تبعه کاناداست و همچنین در برخی موارد با معرفی کردن خود به عنوان رزیدنت جراحی عمومی و به عنوان « دکتر سیدحسام ـ م» اقدام به کلاهبرداری و اغفال دختران می‌کرده است.

سرهنگ قاسم‌لویی با اشاره به این که متهم ساکن قزوین بوده و از همسرش جدا شده است، افزود: «حسام» چندین فقره سرقت هم از خانواده‌ همسرش داشته و همچنین در کلاهبرداری‌های خود از دسته چک سرقتی یک خانم استفاده می‌کرده است.

وی در رابطه با جزییات کلاهبرداری‌های این مرد هزار چهره، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ ادامه داشت تا این که پلیس به سرنخ‌های جدیدی رسید و متوجه شد که متهم به بهانه انجام کار مربوط به شهرداری خانمی به نام «ع»، دسته چک او را گرفته بود. اما برای بازپس دادن آن به صاحبش بازنگشت و متواری شد.

وی افزود: همچنین وی با دو زن که دارای لیسانس پزشکی از دانشگاه اوکراین بودند، رابطه دوستی برقرار کرد و به بهانه تطبیق مدارک پزشکی آن‌ها با ایران درخواست 12 میلیون تومان کرد که در مرحله اول با گرفتن پنج میلیون تومان، زمانی که متهم همراه این دو زن به وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری مراجعه کرده بود، در حالی که مدارک آن‌ها را در دست داشت متواری شد.

سرهنگ قاسم‌لویی گفت: طعمه دیگر این کلاهبردار در این پرونده‌ زنی به نام «الهام» دارای دکترای پزشکی هسته‌ای بود که متهم با معرفی خود به عنوان «پزشک» وعده و وعید ازدواج به او داده بود و بهانه خرید خودرو از او پنج میلیون تومان نیز دریافت کرد و متواری شد.

به گفته رییس پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ، بانک ملت شعبه قزوین هم شاکی دیگر این پرونده‌ است که بر اساس آن، متهم با مدارک جعلی در دو مرحله درخواست وام به میزان 89 میلیون ریال و در مرحله دیگر نیز درخواست وام به میزان 210 میلیون ریال کرده بود.

وی اضافه کرد: این فرد ابتدا عنوان کرده بود که مجرد است، اما همسر وی نیز یکی از شکات این پرونده‌ بود که در حال حاضر درخواست نفقه و مهر خود کرده است.

سرهنگ قاسم‌لویی عنوان کرد: همچنین شخصی به نام «رامین» که هم اتاقی او در یک پانسیون بوده هم شاکی دیگر پرونده‌ است، چرا که متهم از او پولی قرض کرده و متواری شد. فرد دیگری به نام «علی» نیز شاکی دیگری است که متهم با معرفی خود به عنوان پزشک به بهانه فروش داروهای بدن‌سازی طرح دوستی با او ریخته و خودرواش را به سرقت برده و پس از تصادف، خودروی سرقتی را رها کرده بود که خسارت وارده به خودروی مورد نظر شش میلیون برآورد شده است.

سرهنگ قاسم‌لویی ادامه داد: شخصی به نام «حاج کریم ـ پ» ‌از جمله شاکیان این پرونده‌ است که متهم با او تماس گرفت و از وی درخواست ‌کرد، 20 هزار دلار برایش به محل سکونتش ببرد که متهم پیش از آمدن «حاج کریم» میله‌ای را آماده می‌کند که با وارد کردن ضربه‌ای به فرد مورد نظر پول‌هایش را به سرقت ببرد. زمانی که «حاج کریم» به محل مورد نظر وارد شد، متهم به او حمله کرد و پول‌های مورد نظر را به سرقت برد که «حاج کریم» اقدام به تعقیب او کرد، در همین هنگام متهم در پله‌های هتل آپارتمان به زمین خورد که این موضوع منجر به آسیب‌دیدگی دو پای او شد. در این حین مالباخته موضوع را به پلیس اطلاع داد، اما پیش از حضور پلیس متهم در حالی که هر دو پایش مصدوم شده بود، از صحنه متواری شد.

به گفته وی، این پرونده‌ تاکنون 16 شاکی داشته و میزان کلاهبرداری انجام شده حدود 100 میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، رییس پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: «حسام» به دلیل بیکاری و دزدی متعدد از اعضای خانواده‌ همسرش از سوی خانواده‌ خود حدود دو سال پیش طرد شد و در نتیجه وی با آمدن به تهران در پانسیون زندگی می‌کرد و وی دارای مدرک دیپلم است.

به گزارش ایسنا، «حسام ـ م» در جمع خبرنگاران در رابطه با کلاهبرداری‌های خود، اظهار کرد که عضو یک شرکت گلدگوئیستی بوده است که سرشاخه‌های این شرکت به دلیل داشتن روابط عمومی بالای وی اقدام به چاپ کارت ویزیت به عنوان رزیدنت جراحی عمومی کرده بودند و علت آن را این گونه عنوان می‌کردند که به عنوان پزشک می‌تواند افراد بیشتری را وارد شاخه‌های هرمی کند.

به گفته این متهم، پس از چندی وی از این شرکت گلدگوئیستی به دلیل مشکلات به وجود آمده بیرون آمد و کلاهبرداری‌های خود را آغاز کرد.

وی همچنین اظهار کرد که با عنوان «آلاستاس اسپیدمان» در یکی از مسابقات رزمی نیز شرکت کرده بود و پس از آن برای انجام کلاهبرداری، خود را به این نام به طعمه‌های خود معرفی می‌کرده است.

منبع: تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد