قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

پرسش حقوقی هفته

به منظور مشارکت و جلب نظر حقوقدانان محترم پیرامون مسائل تخصصی حقوق، از هفته جاری، بطور آزمایشی پست جدیدی تحت عنوان «پرسش حقوقی هفته» ایجاد که در آن هر هفته سئوالی را به بحث گذاشته و در هفته بعدی، نظرات ابرازی را به همراه کامل‌ترین نظر برگزیده و معرفی خواهیم کرد. 

 سئوال هفته اول: 

با توجه به عنوان فصل هشتم قانون مجازات اسلامی- تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب 2/3/1375 در «غصب عناوین و مشاغل دولتی» و عدم ذکر «عنوان» در ماده 555 قانون مزبور (*):

اولا": آیا  غصب «عنوان دولتی» مشمول...

ماده فوق می باشد یا خیر؟

ثانیا": آیا استفاده از از عناوینی نظیر استاد دانشگاه ِ دانشگاه آزاد، پزشک عمومی، دکترای حقوق بین الملل، عناوین دولتی محسوب می گردد یا خصوصی؟ مثلا"، اگر شخصی با یکی از عناوین فوق، ذیل دادخواست دعوی طلاق علیه همسرش را امضاء نماید و در اثنای رسیدگی، مشخص شود که وی لیسانس حقوق است، آیا مشمول ماده پیش‌گفته خواهد بود یا خیر؟

زیرنویس:

*) «هرکس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهدشد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور ، سندی جعل کرده باشد ، مجازات جعل را نیز خواهدداشت.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد